סיכוי גבוה יותר להשגת יעדי איזון גליקמי ללא אירועי היפוגליקמיה ועליה במשקל עם טיפול ב- IDegLira בהשוואה ל-IGlar U100 (הוצג ב-EASD 2016)

מתוצאות מחקר DUAL V, שנערך במימון חברת נובו-נורדיסק, עולה כי ל- IDegLira (זולטופיי) , שילוב של ליראגלוטייד ואינסולין דגלדוק,  מספר יתרונות על-פני טיפול ב-IGlar U100 בחולים עם סוכרת מסוג 2, המובילים לשיפור איזון גליקמי ללא ההשפעות המזיקות של היפוגליקמיה ועליה במשקל. יתרונות אלו אינם תלויים בערכי המוגלובין מסוכרר בסיסיים, מופיעים בשלב מוקדם לאחר התחלת הטיפול, למרות הפחתת מינון אינסולין עם המעבר ל- IDegLira.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקר DUAL V במטרה לקבוע את שיעורי היפוגליקמיה ועליה במשקל בחולים בהם ריכוז סוכר בדם בצום הגיע אל ערכים של עד 130 מ”ג/ד”ל. כמו כן, הם ביקשו לבחון את ההשפעות של ערכי המוגלובין מסוכרר בסיסיים על השגת יעד המוגלובין מסוכרר ואת השינוי לאורך הזמן בריכוז סוכר בדם בצום והמוגלובין מסוכרר במהלך 12 השבועות הראשונים למחקר.

במסגרת המחקר נכללו מבוגרים עם ריכוז המוגלובין מסוכרר בטווח 7-10% תחת טיפול ב-IGlar U100 (20-50 יחידות) ומדד מסת גוף של עד 40 ק”ג למטר בריבוע, שחולקו באקראי ביחס 1:1 לטיפול ב- IDegLira או המשך IGlar U100, עם מטפורמין, למשך 26 שבועות. מינון IDegLira הותאם פעמיים בשבוע, עם שינוי מינון ליעד ערכי סוכר של 72-90 מ”ג/ד”ל.

קבוצות הטיפול היו מאוזנות היטב במאפיינים הבסיסיים. במחקר DUAL V לא צצו סוגיות בטיחות או סבילות שלא היו צפויות עם הטיפול ב- IDegLira.

הסיכוי להשגת יעד ריכוז סוכר בדם בצום של מתחת ל-130 מ”ג/ד”ל ללא אירועי היפוגליקמיה ו/או עליה במשקל היה גבוה יותר, באופן מובהק סטטיסטית, בחולים שטופלו ב- IDegLira, בהשוואה למטופלים ב-IGlar U100.

כצפוי, שיעור דומה של מטופלים הגיע ליעד סוכר בדם בצום של מתחת ל-130 מ”ג/ד”ל, מאחר ובשתי זרועות הטיפול המינון הותאם לאותו יעד. 57.9% מהמטופלים ב- IDegLira לעומת 40.9% מהמטופלים ב-IGlar U100 הגיעו ליעד זה ללא אירועי היפוגליקמיה.

הסיכוי להשגת יעד המוגלובין מסוכרר מתחת ל-7% ותוצא משולב של ריכוז המוגלובין מסוכרר של מתחת ל-7% ללא היפוגליקמיה ו/או ללא עליה במשקל היה גבוה יותר, באופן מובהק סטטיסטית, עם IDegLira בהשוואה ל-IGlar U100, ללא תלות בקטגוריית ריכוז המוגלובין מסוכרר בתחילת המחקר.

החוקרים מדווחים על ירידה גדולה יותר באופן מובהק סטטיסטית בריכוז המוגלובין מסוכרר וריכוז סוכר בדם בצום לאחר 4, 8 ו-12 שבועות, עם IDegLira בהשוואה ל-IGlar U100. השינוי הממוצע בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר ועד לאחר ארבעה שבועות עמד על 0.7%- לעומת 0.3%- בחולים שטופלו ב- IDegLira לעומת IGlar U100. השינוי הממוצע בריכוז הסוכר בדם בצום מתחילת המחקר עד לאחר ארבעה שבועות עמד על 16.4 מ”ג/ד”ל בחולים שטופלו ב- IDegLira לעומת מטופלים ב-IGlar U100.

EASD 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה