יתרון הישרדותי למשלב Ixazomib עם Lenalidomide ו-Dexamethasone לטיפול במיאלומה נפוצה (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת The New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בטיפול בחולי מיאלומה נפוצה, הוספת Ixazomib למשטר הכולל Lenalidomide ו-Dexamethasone, לווה בהארכה משמעותית של ההישרדות ללא-התקדמות מחלה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ixazomib הינו מעכב פרוטיאוזום, הנבחן כיום לטיפול במייאלומה נפוצה. במחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 3,הנוכחי חולקו באקראי 722 חולים עם מחלה עמידה ו/או חוזרת לטיפול במשלב Ixazomib עם Lenalidomide ו-Dexamethasone (קבוצת התערבות) או פלסבו עם Lenalidomide ו-Dexamethasone (קבוצת ביקורת). תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות.

מהנתונים עולה כי הישרדות ללא-התקדמות הייתה ארוכה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת לאחר חציון מעקב של 14.7 חודשים (20.6 חודשים לעומת 14.7 חודשים, יחס סיכון להתקדמות מחלה או תמותה בקבוצת ההתערבות של 0.74, p=0.01); עוד תועדה תועלת בנוגע להישרדות ללא-התקדמות בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בכל תתי הקבוצות שהוגדרו מראש, כולל חולים עם אבנורמליות ציטוגנטית בסיכון גבוה.

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 78% בקבוצת ההתערבות ו-72% בקבוצת הפלסבו ושיעורי תגובה מלאה עם תגובה חלקית טובה מאוד עמדו על 48% ו-39%, בהתאמה. חציון הזמן עד להתקדמות עמד על 1.1 חודשים ו-1.9 חודשים, וחציון משך התגובה עמד על 20.5 חודשים ו-15 חודשים, בהתאמה. לאחר חציון מעקב של כ-23 חודשים, חציון ההישרדות הכולל טרם נקבע בשתי הקבוצות והמעקב נמשך.

שיעור האירועים החריגים היה דומה בשתי הקבוצות (47% בקבוצת ההתערבות ו-49% בקבוצת הביקורת), כמו גם שיעורי התמותה במהלך המעקב (4% ו-6%, בהתאמה); אירועים חריגים בדרגת חומרה 3 ומעלה תועדו ב-74% ו-69% מהחולים, בהתאמה. תרומבוציטופניה בדרגה 3 ודרגה 4 תועדה בשכיחות גבוהה יותר בקבוצת ההתערבות (12% ו-7%, בהתאמה), בהשוואה לקבוצת הפלסבו (5% ו-4%, בהתאמה). פריחה תועדה בשכיחות גבוהה יותר בקבוצת ההתערבות (36% לעומת 23%), כמו גם אירועים חריגים במערכת העיכול, שהיו ברובם בדרגה נמוכה.  ההיארעות של נוירופתיה היקפית עמדה על 27% בקבוצת ההתערבות, לעומת 22% בקבוצת הביקורת (אירועים בדרגה 3 תועדו ב-2% מהמטופלים בכל קבוצה). איכות החיים של החולים על-פי הדיווח שלהם הייתה דומה בשתי הקבוצות.

N Engl J Med 2016; 374:1621-1634

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה