Impact First Investments תשקיע בחברת Intendu המפתחת טכנולוגיה לשיקום המוח

מוח גירוי חשמלי

הודעת אימפקט פירסט

קרן אימפקט פירסט – Impact First Investments (IFI) הודיעה אמש על השקעה ב- Intendu, סטארט-אפ ישראלי המפתח טכנולוגיה חדשנית לשיקום קוגניטיבי של מטופלים עם לקויות בתפקודי מוח. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לאמן את המוח בעזרת משחקי וידאו המערבים פעילות פיזית, ביניהם משחקים ייעודיים למיומנויות קוגניטיביות כגון זיכרון, בקרת התנהגות, קשב, יזימה ועוד.

המנוע הנוירו-קוגניטיבי של Intendu מנטר בזמן אמת את תנועות הגוף הטבעיות ואת ביצועיו של השחקן במהלך המשחק. על בסיס ביצועי השחקן והמשוב הביולוגי, משנה המשחק באופן דינאמי את האתגר הקוגניטיבי של המשחק על מנת לגרות את מוח המטופל באופן אופטימלי ומסייע להשיג את מטרות שיקומו. מאגר הנתונים של Intendu מאפשר להפוך את השיקום למדע ולבצע שיקום יעיל ביותר עבור המטופלים. פלטפורמה זו יכולה לשמש לתרגול רציף למטופלים עם לקויות בתפקודי מוח, הן בקליניקה והן בבית.

איפקט פירסט הינה קרן השקעות ישראלית ראשונה מסוגה המוכוונת השקעה בחברות היי-טק בעלות טכנולוגיה חברתית. מוקדם יותר החודש, הודיעה החברה על השקעתה בחברת Catalyst Agtech, חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיה לצמצום הנזק הסביבתי הנגרם משימוש בחומרי הדברה. אימפקט פירסט מתמחה בסיוע לכל החברות בהן היא משקיעה בקידום החזון החברתי והעסקי שלהן, תוך יצירת ערך לבעלי עניין וניהול ההשקעה בטכנולוגיה.

“ההשקעה של IFI תאפשר לנו לשפר משמעותית את שיקום החולים הסובלים מפגיעות מוח (Traumatic Brain Injury) ושבץ, ובעתיד גם שיקום מטופלים עם ליקויים קוגניטיביים בעקבות גיל מתקדם, מחלות נפש ומחלות נוירולוגיות. הפתרון שלנו מאפשר הליך שיקום איכותי במחיר שווה לכל נפש לכל מטופל בכל מקום”, אמרה ד”ר סון פרמינגר, מייסדת ומנכ”לית Intendu. “בימים אלו אנו עורכים ניסויים קליניים על מנת למדוד את השפעת האימון בעזרת התוכנה שלנו, וחתמנו על חוזים מול מוסדות שיקומיים אמריקאים מובילים שבחרו להיות הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה שלנו. אחת הבעיות המרכזיות בשיקום מוח היום נובעת מהעובדה שמטופלים מקבלים טיפול שיקומי לזמן קצר מאד ואז משוחררים הביתה ללא כל טיפול המשך. בכוונתנו לעבוד בשיתוף עם קהילת הקלינאים על מנת לאפשר לפגועי מוח להיעזר בטכנולוגיה החדשה שלנו באופן עצמאי בבית”.

Intendu מהווה דוגמה טובה לשילוב טכנולוגיה מודרנית עם הרמה הגבוהה ביותר של חקר מדעי המוח. ככל שהשימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית ממשיך להיות מרכזי בכל היבט של חיינו, כך הכרחי שנאמץ יכולות אלו עבור הנזקקים להן במיוחד”, אמרה ססיל בליליוס, מייסדת ושותפה-מנהלת של אימפקט פירסט. “הטכנולוגיה של Intendu נתמכת במדע ובמחקרים המתקדמים ביותר לחקר המוח, ונועדה להיות נגישה לכל נזקק ובכל מקום. אנו שמחים על ההזדמנות לעבוד ישירות עם סון ועם הצוות המנוסה שלה”.

אימפקט פירסט פועלת בהובלת השותפים בקרן פיטנגו. חמי פרס הנו יו”ר הועדה המייעצת בקרן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה