שיעור גבוה יחסית של פגיעה בכליות ובאברי מין אצל רוכבי אופניים, במיוחד בילדים (Injury Prevention )

ממחקר חדש מה- Injury Prevention  עולה שעל אף שרכיבת אופניים קשורה לתועלת בריאותית רבה, נראה ששיעור גבוה יחסית של העוסקים בספורט סובלים מפגיעה בכליות ואברי המין, לרבות ילדים שאצלם שכיחות הפגיעות גבוהה יותר פי 10 בהשוואה למבוגרים.

החוקרים ניתחו מידע שנאסף ע”י המאגר הלאומי למעקב אחר פציעות בין השנים 2002-2012.  המערכת כללה מידע על מטופלים , רוכבי אופניים, שהגיעו לחדרי מיון בכ-100 בתי חולים בארה”ב, לרבות 8 בתי חולים לילדים.

החוקרים חילקו את המטופלים לקבוצות גיל, וכן אם בעקבות ההגעה למיון נעשה גם אישפוז בשל חשש לפגיעה רצינית. הם הוציאו מהאנליזה פגיעות שנגרמו ע”י התנגשות עם מכוניות.

מהאנליזה נמצא שכ-4,000 רוכבי אופניים סבלו מפגיעה בכליות או באברי המין במהלך כל שנה שבה נערך המחקר . בנוסף הם גילו שילדים שהגיעו לחדר מיון בשל פגיעה כלייתית או באברי המין הקשורה לרכיבת אופניים בשכיחות יחסית גדולה יותר של פי 10 בהשוואה למבוגרים: כ-448 פציעות לכל 100,000 ילדים בהשוואה ל-53 פציעות לכל 100,000 מבוגרים, לשנה.

עם זאת, חומרת הפציעות אצל מבוגרים שחייבה אישפוז הייתה בשכיחות גבוהה יותר מאשר בקרב ילדים: 12% לעומת 7% .  מבין כלל הפציעות 61% היו של זכרים.

כ-70% מהפציעות נגרמו ממגע ישיר עם האופניים, בניגוד לפגיעה באדמה, וכחצי נגרמו ממגע עם שלדת האופניים באותו חלק המחבר את מושב הכסא עם הכידון.

החוקרים אינם קוראים עדיין לבצע שינויים בהנחיות הבטיחותיות של רכיבת אופניים על אף שלהערכתם ייתכן ששינויים במבנה אופניים עשויים למנוע חלק מהפגיעות. מכל מקום, החוקרים מציינים שעל אף התוצאות עדיין יש חשיבות רבה בחבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים…

Inj Prev 2014.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה