מערכת שליטה אוטונומית לטיפול בסוכרת מסוג 1 משפרת את השליטה במחלה (Diabetes Care)

מחקר חדש מדגים את הערך של שימוש במערכת לולאה סגורה היברידית (HCLS) בשיפור תוצאים גליקמיים בילדים ומבוגרים עם סוכרת מסוג 1

מחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Care מדגים את הערך של שימוש במערכת לולאה סגורה היברידית (HCLS) בשיפור תוצאים גליקמיים בילדים ומבוגרים עם סוכרת מסוג 1. במחקר שפורסם ב-Diabetes Care, התועלת של טכנולוגיית לולאה סגורה לטיפול בסוכרת (HCLS) הוכחה בכל הגילאים, אך, האוכלוסייה הבוגרת הראתה שליטה גליקמית טובה יותר מקבוצת הילדים. בנוסף, השימוש בטכנולוגיית סוכרת מתקדמת היה נמוך יותר באוכלוסיות מסוימות ובמטופלים שאינם מבוטחים או מבוטחים בביטוחים ציבוריים, כך שהפערים החברתיים ממשיכים להוות מכשול לתוצאות בריאותיות טובות יותר.

עדויות רבות מדגימות את היתרונות של טכנולוגיות ניהול סוכרת חדשות, כולל משאבות אינסולין וניטור גלוקוז רציף (CGM), באנשים עם סוכרת מסוג 1 (T1D). בנוסף לשימוש העצמאי בטכנולוגיות אלו, מערכות HCLS, המשלבות משאבות אינסולין ו-CGM עם בקר בלולאה סגורה לאוטומציה של מתן אינסולין, עשויות לשפר את רמות הגלוקוז. מחקר זה השווה תוצאים גליקמיים בקרב משתמשים ב-HCLS עם אלו המשתמשים במשאבות אינסולין ו-CGM ללא מתן אינסולין אוטומטי ואלו המשתמשים בזריקות אינסולין יומיות מרובות (MDI) עם CGM בנוער ובמבוגרים עם T1D. במחקר נותחו נתוני מ-T1D Exchange Quality Improvement Collaborative (T1DXQIC) בין 2019 ל-2021. 28,019 מטופלים עם אבחנה של T1D למשך שנה אחת לפחות, סווגו לשלוש קבוצות לפי אופן הטיפול באינסולין ושימוש ב-CGM. קבוצת משתמשי HCLS (n=2,047), משתמשי Pump+CGM (n=12,306), ואלו המשתמשים ב-MDI לטיפול באינסולין יחד עם מכשיר CGM -MDI+CGM (n=13,613). התוצא העיקרי היה ה-HbA1c האחרון (באחוזים), ותוצאות משניות כללו זמן בטווח תקין (TIR), שהוגדר כאחוז מהזמן בו ערך הגלוקוז היה בין 70 ל-180 מ”ג/ד”ל, זמן מתחת לטווח (TBR) (<70 מ”ג/ד”ל) וזמן מעל לטווח (TAR) (>250 מ”ג/ד”ל), בממוצע של 14 הימים האחרונים.

רמות HbA1c ממוצעות היו נמוכות יותר עבור משתמשי HCLS מאשר עבור קבוצת Pump+CGM (הבדל ממוצע [95% CI 0.4-06] 0.5) וקבוצת MDI+CGM (הבדל ממוצע [95% CI 0.7-0.9] 0.8). רמות HbA1c היו נמוכות ביותר בקבוצת HCLS בכל הגילאים (חציון HbA1c לילדים [טווח בין-רבעוני] 7.5 [1.6] לעומת 8.0 [2.0] ו-8.2 [2.4], בהתאמה; חציון HbA1c למבוגרים [בין-רבעוני] טווח] 7.0 [1.2] לעומת 7.6 [1.8] ו-7.7 [2.1], בהתאמה).

למאמר ב-Diabetes Care

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה