עדויות חדשות תומכות במשלב Dextromethorphan-Bupropion לשיפור תסמיני דיכאון מג’ורי (Am J Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי משלב Dextromethorphan-Bupropion לווה בשיפור משמעותי בתסמיני דיכאון מג’ורי, בהשוואה ל-Bupropion לבדו, לצד תופעות לוואי מינימאליות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של Dextromethorphan-Bupropion להקלה על תסמיני הפרעת דיכאון מג’ורית.

המחקר כפל-סמיות, מבוקר, רב-מרכזי, כלל 80 חולים בגילאי 18-65 שנים עם אבחנה של דיכאון מג’ורי בדרגה מתונה או חמורה יותר. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Dextromethorphan-Bupropion במינון 45/105 מ”ג (43 חולים) או טבליה של Bupropion במינון 45 מ”ג (37 חולים), אשר ניתנו פעם ביום במהלך שלושת הימים הראשונים למחקר ולאחר מכן ניתנו פעמיים ביום, למשך כולל של שישה שבועות.

התוצא העיקרי של המחקר היה ההשפעה הכוללת של הטיפול על מדד MADRS (Montgomery-Asberg Depression Rating Scale), כאשר החוקרים בחנו את השינוי הממוצע מתחילת המחקר לאורך שבועות 1-6 בכלל החולים שקיבלו לפחות מנה אחת של תרופת המחקר.

מהנתונים עולה כי השינוי הממוצע במדד MADRS מתחילת המחקר לאורך שבועות 1-6 היה גדול יותר משמעותית עם Dextromethorphan-Bupropion לעומת Bupropion (13.7 נקודות לעומת 8.8 נקודות; הבדל ממוצע ריבועים פחותים של 4.9). בנוסף, השינוי במדד MADRS עם Dextromethorphan-Bupropion היה גודל יותר משמעותית לעומת Bupropion לאחר שבועיים ובכל נקודת זמן לאחר מכן (שבוע 6: 17.3 לעומת 12.1 נקודות; הבדל ממוצע ריבועים פחותים של 5.2).

לאחר שישה שבועות, שיעורי התגובה (ירידה של לפחות 50% במדד MADRS מתחילת המחקר) עמדו על 60.5% עם Dextromethorphan-Bupropion ועל 40.5% עם Bupropion (הבדל ממוצע ריבועים פחותים של 19.9%). מהנתונים עלה עוד כי האירועים החריגים הנפוצים ביותר עם Dextromethorphan-Bupropion כללו סחרחורות, בחילות, יובש בפה, ירידה בתאבון וחרדה, אך לא תואר קשר עם השפעות פסיכיוטומימטיות, עליה במשקל או הפרעה בתפקוד מיני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Dextromethorphan-Bupropion הוביל לשיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית בתסמיני דיכאון, בהשוואה לטיפול ב-Bupropion בלבד ונסבל היטב.

Am J Psychiatry, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה