טיפול ב-Tafamidis בחולים עם קרדיומיופתיה על-רקע ATTR עשוי להפחית את הסיכון לאשפוזים ומשך האשפוז (Am J Cardiovasc Drugs)

בחולים עם קרדיומיופתיה על-רקע ATTR (Transthyretin Amyloid), טיפול ב- Tafamidis(וינדמקס) מלווה בשיעורים נמוכים יותר של אשפוזים משנית למחלות לב וכלי דם ומשך אשפוז קצר יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiovascular Drugs.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם קרדיומיופתיה על-רקע ATTR סובלים מתסמיני אי-ספיקת לב הדורשים אשפוזים לבתי חולים. מחקר ATTR-ACT (Transthyretin Amyloidosis Cardiomyopathy Clinical Trial) הדגים את היעילות של Tafamidis להפחתת תדירות אשפוזים משנית למחלות לב וכלי דם בחולים עם קרדיומיופתיה על-רקע ATTR.

מטרת המחקר הייתה להבין טוב יותר את ההשפעה של Tafamidis על מספר ימי אשפוז עקב מחלות לב וכלי דם לפי זרוע הטיפול בניתוח פוסט-הוק.

בכלל אוכלוסיית המחקר, בקרב חולים שטופלו ב- Tafamidis שיעור האשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם בכל שנה היה נמוך יותר משמעותית (ירידה בסיכון היחסי של 0.68, p<0.0001) והמשך הממוצע של אשפוז עקב מחלות לב וכלי דם היה קצר יותר (8.6250 לעומת 9.5625 ימים) בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו.

משילוב הנתונים עולה כי טיפול ב- Tafamidis מנעה 2.62 ימי אשפוז על-רקע מחלות לב וכלי דם למטופל בכל שנה. מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי עם התחלת טיפול מוקדם יותר ב- Tafamidis, מספר האשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם בשנה היה נמוך משמעותית ב-52% לעומת פלסבו (ירידה בסיכון היחסי של 0.48, p<0.0001). עם קיצור משך אשפוז בממוצע של 1.14 ימים, הטיפול ב- Tafamidis הפחית את מספר ימי אשפוז עקב מחלות לב וכלי דם ב-3.96 ימים בשנה לכל חולה עם מדד NYHA של I/II.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת של Tafamidis בחולים עם קרדיומיופתיה על-רקע ATTR עם הפחתת שיעור האשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם וקיצור משך האשפוז. אבחנה מוקדמת וטיפול הולם ב- Tafamidis עשויים להפחית עוד יותר את סך ימי אשפוז על-רקע מחלות לב וכלי דם בכל שנה.

 

Am J Cardiovasc Drugs. 2022 Jul;22(4):445-450

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה