עדויות חדשות תומכות ביעילות קטמין לטיפול באפילפסיה בתינוקות וילדים (Neurology)

טיפול בקטמין הוביל לשיפור משמעותי באירועי פרכוסים עם סטטוס אפילפטיקוס עמיד לטיפול בתינוקות ובילדים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ילדים רבים עם סטטוס אפילפטיקוס סובלים מפרכוסים ממושכים למרות מתן לפחות שתי מנות טיפול בנוגדי-פרכוס. הם העלו את האפשרות כי קטמין עשוי להוות טיפול חליפי טוב במקרים אלו וביקשו לבחון את הבטיחות והיעילות של קטמין כטיפול לסטטוס אפילפטיקוס עמיד לטיפול בילדים ותינוקות.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבית כלל 69 חולים (גיל חציוני של 0.7 שנים, 13 מהם תינוקות מלידה עד גיל 30 ימים) שאושפזו ליחידת טיפול נמרץ ובהמשך טופלו בעירוי קטמין בשל סטטוס אפילפטיקוס עמיד לטיפול. כל החולים עברו ניטור EEG רציף במהלך הטיפול בקטמין. נטל הפרכוסים סווג כמקבת אקוטי (פחות מ-5 דקות), או סטטוס אפילפטיקוס (מעל 5 דקות של פעילות פרכוסית רציפה ו/או הישנות פעילות פרכוסית ללא התאוששות בין פרכוסים). סטטוס אפילפטיקוס סווג עוד לפרכוסים קצרים במשך פחות מ-5 דקות בשעה ו/או פרכוסים מעל 5 דקות.

מהתוצאות עולה כי עירוי קטמין הוביל לסיום הפרכוסים ב-32 חולים, הפחתת הפרכוסים ב-19 חולים, כאשר ב-18 חולים לא חל שינוי בפרכוסים. מהנתונים עלה עוד כי בשלושה חולים תועדו אירועים חריגים שדרשו התערבות במהלך או בתוך 12 שעות ממתן קטמין, כולל יתר לחץ דם בשני חולים ודליריום בחולה אחד.

מהנתונים עולה כי קטמין עשוי לשמש כטיפול יעיל בתינוקות ובילדים עם סטטוס אפילפטיקוס.

 

Neurology, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה