נוגדנים כנגד Rituximab אינם משפיעים משמעותית על תוצאות הטיפול בתרופה בחולים עם פמפיגוס (JAMA Dermatology)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי נוגדנים כנגד Rituximab (מבטרה) מופיעים בשכיחות גבוהה בחולים עם פמפיגוס אשר טופלו ב- Rituximab, אך אלו אינם משפיעים משמעותית על תוצאות הטיפול במעכב CD20 בחולים אלו.

במטרה לקבוע את שכיחות נוגדנים כנגד Rituximab בקרב חולים עם פמפיגוס אשר טופלו ב- Rituximab, החוקרים בחנו את הנתונים ב-42 חולים ממחקר Ritux3.

מהנתונים ממחקר Ritux3 עלה כי נוגדנים כנגד Rituximab זוהו ב-13 מהחולים לאחר 12 חודשי טיפול, כאשר אלו לא כללו תשעה חולים בהם תועדה הישנות במהלך השנה הראשונה לטיפול. תשעת החולים הללו הוצאו מניתוח הנתונים.

לאחר 36 חודשים, החוקרים זיהו נוגדנים כנגד Rituximab בתשעה חולים, כולל 8 מבין 13 החולים בהם זוהו נוגדנים לאחר 12 חודשים וחולה אחד בו לא היו סימנים קודמים לנוגדנים כנגד Rituximab.

החוקרים כותבים כי נוכחות נוגדנים כנגד Rituximab לא הייתה קשורה בקשר הדוק עם שיעורי הפוגה מלאה ממושכת, אשר עמדו על 85% מהחולים עם נוגדנים כנגד Rituximab ועל 100% מהחולים ללא עדות לנוגדנים אלו.

תדירות וריכוז נוגדנים כנגד Rituximab פחתו עם עירויים נוספים של Rituximab, עדות לכך שנוכחות נוגדנים אלו אינם מהווים התווית-נגד למתן עירויים נוספים של Rituximab, כפי שתואר בעבר בחולים עם נוירומיאליטיס אופטית. עוד מדווחים החוקרים כי לא היה קשר בין נוכחות נוגדנים כנגד Rituximab ובין הופעת תגובות על-רקע העירוי, כפי שהוצע בעבר בחולה עם פמפיגוס.

לסיכום, ממצאים אלו מעידים כי למרות השכיחות של נוגדנים כנגד Rituximab בחולים תחת טיפול בתרופה, לנוגדנים אלו לעיתים רחוקות קורלציה עם מהלך המחלה בחולים עם פמפיגוס המקבלים את הטיפול התרופתי.

 

JAMA Dermatology, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה