רמות טסטוסטרון נמוכות מלוות בסיכון מוגבר לתמותה בקרב גברים מאושפזים עם COVID-19 (מתוך Androgens: Clinical Research and Therapeutics)

טסטוסטרון

 בגברים מאושפזים עם COVID-19 ורמות טסטוסטרון נמוכות מ-3.9 ננומול/ליטר תועד סיכון מוגבר לתמותה, בהשוואה לאלו עם רמות טסטוסטרון גבוהות יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Androgens: Clinical Research and Therapeutics.

 החוקרים בחנו את הנתונים אודות 110 גברים שאושפזו בחשד ל-COVID-19 בבית חולים אחד בבריטניה, בתקופה שבין אוקטובר 2020 ועד מרץ 2021. כל החולים לא קיבלו טיפול חליפי בטסטוסטרון. מבין כלל החולים, 85 נמצאו חיוביים לזיהום בנגיף הקורונה ו-25 היו שליליים לזיהום. לא תועדו הבדלים ברמות טסטוסטרון כולל בדם בין אלו שנמצאו חיוביים ואלו שהיו שליליים לזיהום הנגיפי.

 מבין הגברים שנמצאו חיוביים ל-COVID-19, 58 שרדו ו-27 הלכו לעולמם באשפוז לפני איסוף הנתונים. בכל הגברים שמתו תועדו רמות טסטוסטרון של 11.1 ננומול/ליטר, או פחות מכך. חציון רמות טסטוסטרון כולל היו נמוכות יותר בקרב גברים שמתו בהשוואה לאלו ששרדו את הזיהום הנגיפי (2 ננומול/ליטר לעומת 5 ננומול/ליטר, p=0.0011).

 מניתוח סטטיסטי עלה כי גיל מבוגר יותר (יחס סיכויים של 1.06, p=0.005) ורמות טסטוסטרון כולל נמוכות יותר (יחס סיכויים של 0.77, p=0.003) לוו בסיכון מוגבר לתמותה עקב COVID-19. בגברים עם רמות טסטוסטרון של 3.9 ננומול/ליטר ומעלה תועד סיכון נמוך יותר לתמותה, בהשוואה לאלו עם רמות טסטוסטרון נמוכות מ-3.9 ננומול/ליטר (יחס סיכון של 0.24, p=0.004).

 החוקרים כותבים כי זיהום חד בנגיף הקורונה מלווה ברמות טסטוסטרון נמוכות מאוד באשפוז. ככל שרמות טסטוסטרון נמוכות יותר, כך עולה הסיכון להנשמה ולתמותה. בקרב אלו ששרדו את הזיהום הניפי, בלמעלה ממחצית מהחולים רמות טסטוסטרון לא שבו לרמות הבסיס וב-10% הרמות המשיכו לרדת. ההשפעה ארוכת הטווח של שינויים אלו בהורמון המין הזכרי על הבריאות הכללית, התפקוד המיני והפוריות עשויה להיות משמעותית.

 Androgens: Clinical Research and Therapeutics 2022

 לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה