זיהום בקורונה מעלה את הסיכון לנשירת שיער (Journal of Drugs and Dermatology)

קורונה

חולים רבים חוו נשירת שיער משמעותית לאחר זיהום בנגיף הקורונה, כך עולה מסדרת מקרים חדשה שפורסמה בכתב העת Journal of Drugs and Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נשירת שיער זוהתה כתופעה נפוצה במקרים של זיהום בנגיף הקורונה ותוארה בחולים רבים שהחלימו מהמחלה הזיהומית. כעת הם השלימו מחקר רטרוספקטיבי להערכת השכיחות של נשירת שיער בקרב חולים שהחלימו מקורונה.

מבין 62 חולים עם נשירת שיער, הערכות היסטולוגיות של דגימות שיער מ-48 חולים עם נשירת שיער בשלב טלוגן (Telogen Effluvium), ב-12 חולים הייתה עדות לנשירת שיער בפיזור זכרי (Androgenetic Alopecia) ובשניים תועדה אלופציה אראטה (Alopecia Areata).

החוקרים כותבים כי Telogen Effluvium הינה הסיבוך העורי הנפוץ ביותר לאחר החלמה מזיהום בנגיף הקורונה. ככל הנראה מדובר בתופעה משנית לדחק גופני ורגשי המלווה את הזיהום בקורונה. יתרה מזאת, מאחר וחום הינו תסמין נפוץ של הזיהום בקורונה, מספר חודשים לאחר חום גבוה או התאוששות ממחלה, חולים רבים שמים לב לנשירת שיער משמעותית.

המחקר הנוכחי מעיד על קשר בין נשירת שיער ובין COVID-19 והחוקרים מעלים שאלות אודות ההשפעה של הנגיף על הפרעות אוטואימוניות דוגמת אלופציה אראטה.

ללא תלות במקור לנשירת שיער, מדובר בתופעה נפוצה יחסית לאחר החלמה מזיהום בקורונה והחוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אילו צעדים עשויים להפחית את מספר המקרים של נשירת שיער.

 

Journal of Drugs and Dermatology, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה