חשיבות טיפול תרופתי כנגד דלקת מפרקים שגרונית בגיל המבוגר (Arthritis Research & Therapy)

טיפול תרופתי אינטנסיבי מוביל לשיפור בקרת המחלה וכן לשיפור בפעילות הגופנית ואיכות החיים של חולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), גם בקרב קשישים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Arthritis Research & Therapy.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה של חולים עם דלקת מפרקים שגרונית בין 2011 ועד 2020 במטרה להבין את הטיפול בעולם האמיתי באוכלוסייה זו ואת תוצאותיו, בפרט שינויים בתפקוד הגופני ואיכות החיים בקשישים, כולל אלו בגילאי 80 שנים ומעלה.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים כל שנה אחר ספירת המפרקים הנפוחים והרגישים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית וכן בחנו את הממצאים המעבדתיים, טיפול תרופתי ומדדי שאלון Japanese Health Assessment Questionnaire ו-EuroQoL-5. הם בחנו את השינויים בטיפול ותוצאות הטיפול בחולים לאורך הזמן ,ולפי קבוצת גיל, בחולים שהיו במעקב לאורך למעלה מעשר שנים, בין 2011 ועד 2020.

מדגם המחקר כלל 1,830 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית עם תיעוד נתונים לפחות פעם בשנה.

מהנתונים עולה כי טיפול תרופתי אינטנסיבי היה נפוץ יותר בחולים צעירים יותר. פעילות המחלה, תפקוד גופני ומדדי איכות חיים הדגימו שיפור בכל קבוצות הגיל לאורך תקופת המחקר. תפקוד גופני ואיכות החיים הדגימו שינויים גדולים יותר עם הגיל, בהשוואה לפעילות מחלה. ייתכן כי הבסיס לממצאים אלו נובע מהשפעות נזק מצטבר של דלקת מפרקים שגרונית, מוגבלות עקב גיל מבוגר ודיכאון.

שיפור דכאון וליקוי גופני על-רקע גיל מתקדם עשוי להביא לשיפור באיכות החיים של חולים עם דלקת מפרקים שגרונית בגיל מתקדם מאוד.

 

Arthritis Research & Therapy, Aug 9, 2022

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה