האם תעריפי אשפוז שגויים לשיקום גריאטרי מובילים לכך שיש מחלקות ריקות ממטופלים ? (N12)

קשישה באשפוז אוכל

בכתבה ששודרה אמש במהדורת החדשות של קשת הציג כתב הבריאות של הערוץ תמונת מצב אבסורדית לפיה מחלקות השיקום הגריאטרי ריקות ממטופלים בשל העובדה שתעריפי האשפוז שקבע משרד הבריאות/אוצר למחלקות אלה הן הפסדיות. מנגד מתבצעות השקעות בטכנולוגיות יקרות מאוד שחלקן יתכן שעדיין לא מבוססות מחקרית מספיק ומתן שירות שנראה קצת מוגזם של 5 כוכבים במחלקות שהן רווחיות מבחינת בתי החולים (כמו למשל הקרנות לחולי סרטן ובתי חולים ליולדות).

בתגובה לכתבה זו מפרסם היום בית חולים הרצוג ההודעה הבאה:

“4 מחלקות השיקום והסיעוד המורכב, הסגורות במרכז הרפואי הרצוג בירושלים, אשר נחשפו הערב, בכתבה של יואב אבן, בחדשות 12, הן ארוע המטיל כתם כבד על ממשלות ישראל לדורותיהן”,
אומרים הערב מנהל בית החולים, ד”ר קובי חביב והמשנה למנכ”ל, אורנה כהן.

“את 134 מיטות האשפוז החדשות, במחלקות חדשות אלה, שמאובזרות ברמה גבוהה, אשר אין לה אח ורע בארץ בשיקום ובסיעוד המורכב, הקמנו לבד, בלי עזרת מדינה. לאורך השנים אספנו, במאמץ ניכר, תרומות מהעולם”.

“מתוך תפיסה ערכית, ששמה את החולה הקשיש במרכז, ומתוך רצון להבטיח רצף טיפולי, אנחנו מפעילים, בכל זאת בתעריפים הפסדיים, 2 מחלקות שיקום מדהימות, ובהן 52 מיטות. לדאבוננו, יש תור עצום של למעלה מ- 100 חולים, בעיקר ממרחב ירושלים, הממתינים בתור מצער זה, כדי להתאשפז במחלקות אלה. מדובר בחולים, רובם קשישים, הנתקעים שבועות ארוכים, לרוב במחלקות הפנימיות בבתי החולים הירושלמים, וזקוקים לטיפול מותאם בתחומי השיקום והסיעוד המורכב”.

“שברון הלב הוא (כפי שחשף יואב אבן הערב), שאיננו מסוגלים כבית חולים ציבורי להפעיל בלי סוף מחלקות בתעריפים לא הגיוניים, כי ככה הוחלט באוצר”.

“מדובר בהפסד של בין 3-5 מיליון ש”ח לשנה על כל מחלקה כזו שעובדת. לא צריך להיות פרופ’ למתמטיקה, כדי להבין שתקצר דרכנו עד לפשיטת רגל ולסגירת שערי בית החולים, אם נקבל החלטה הומנית, שכל כך מתבקשת, לפתוח את כלל המחלקות”, הם אומרים.

“תעריפי האשפוז במדינת ישראל בתחומי הגריאטריה והשיקום לא ריאלים. הם מבטאים זלזול של המדינה בקשישיה.
איך הפכנו לחברה שבה צריך מזל, כמעט כמו זכיה בלוטו, כדי לחלות במחלות מסוימות, ולא באחרות?!
איך הפכנו למדינה, שמתעדפת חולים כאלו על אחרים, באמצעות פערי ענק בתעריפי האשפוז”?

“אנו קוראים לממשלת ישראל”, אומרים מנהלי המרכז הרפואי הרצוג, *”להתאים את התעריפים למציאות, כדי שנוכל לפתוח את המחלקות המדהימות, הסגורות אצלנו ולפתור את המצוקה האדירה של חוסר קיצוני במיטות אשפוז בשיקום ובגריאטריה”.

הערת המערכת: זו לא גזירת שמיים.  מי שקבע את התעריפים לטוב ולרע אלה כלכלנים/תמחירנים ואם אכן התעריפים חסרי הגיון ומובילים לאבסורדים כאלה ניתן לתקן אותם בקלות ומהירות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה