יעילות טיפול אחזקה ב-Olaparib בנשים עם סרטן שחלות מתקדם ומוטציית BRCA (מתוך J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים עם מוטציית BRCA ואבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם, טיפול ב- Olaparib(לינפארזה) מלווה בשיפור משמעותי קלינית, אך לא מובהק סטטיסטית, בהישרדות הכוללת, ללא סוגיות בטיחות חדשות עם טיפול ארוך-טווח.

במחקר SOLO1/GOG 3004 טיפול אחזקה ב- Olaparib שיפור הישרדות ללא-התקדמות בנשים עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם ומוטציית BRCA1 ו/או BRCA2.. כעת החוקרים מדווחים על ההישרדות הכוללת של הנשים לאחר שבע שנות מעקב.

במחקר בשלב 3 נכללו נשים עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם ומוטציית BRCA עם תגובה קלינית לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום. המשתתפות במחקר חולקו באקראי לקבלת טיפול אחזקה ב- Olaparib (260 נשים) או פלסבו (131 נשים) למשך עד שנתיים. ניתוח ההישרדות הכוללת הושלם לאחר שבע שנות מעקב.

חציון משך הטיפול עמד על 24.6 חודשים עם Olaparib ועל 13.9 חודשים עם פלסבו, כאשר חציון משך המעקב עמד על 88.9 ו-87.4 חודשים, בהתאמה. יחס הסיכון להישרדות כוללת עמד על 0.55 (רווח בר-סמך 95% של 0.40-0.76, p=0.0004). לאחר שבע שנים, שיעורי ההישרדות עמדו על 67% מהמטופלות ב- Olaparib לעומת 46.5% מאלו בזרוע הפלסבו.

שיעורי היארעות תסמונת מיאלודיספלסטית ולויקמיה מילואידית אקוטית נותרו נמוכים ומקרים של ממאירויות ראשוניות נותרו מאוזנים בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במתן טיפול אחזקה ב- Olaparib בנשים עם סרטן שחלות מתקדם ומוטציית BRCA להשגת הפוגה ארוכת-טווח כאשר ייתכן עוד שיפור בסיכויי ההחלמה. יתרה מזאת, לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות במהלך מעקב ארוך-טווח.

 

J Clin Oncol, Sep 9, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה