שחפת מעלה את הסיכון לאירוע מוחי איסכמי (Stroke)

שבץ מוחי

בקרב חולים לאחר אבחנה של שחפת תועד סיכון גבוה יותר לאירוע מוחי איסכמי, בהשוואה לביקורות תואמות ללא הזיהום החיידקי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Stroke.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בספרות הרפואית יש עדויות סותרות אודות הסיכון לאירוע מוחי איסכמי בקרב חולים עם אבחנה של שחפת. מטרתם כעת הייתה לבחון את הסיכון לאירוע מוחי איסכמי במדגם ארצי, המבוסס על נתוני Korean National Health Insurance Service.

החוקרים אספו נתונים אודות מטופלים ששרדו זיהום בשחפת והתאימו להם ביחס 1:1 מטופלים ללא-שחפת, התואמים בגיל ומין. המשתתפים היו במעקב החל משנה אחת לאחר אבחנת שחפת ועד למועד אירוע איסכמי, תאריך תמותה, או עד לתום תקופת המחקר ב-31 בדצמבר, 2018. ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי גורמים שנקשרו עם הסיכון לאירוע מוחי איסכמי.

לאורך תקופת מעקב של 3.8 שנים אחר חולים עם שחפת וביקורות תואמות ללא-שחפת, שיעור אירועי אירוע מוחי איסכמי עמדו על 1.3% בקרב חולים עם שחפת (941 מבין 72,863 חולים) ועל 1.0% בקרב הביקורות התואמות (707 מבין 72,863 חולים). הסיכון הכולל לאירוע מוחי איסכמי היה גדול יותר בקרב חולים עם היסטוריה של שחפת (יחס סיכון מתוקן של 1.22, רווח בר-סמך 95% של 1.10-1.36) בהשוואה לביקורות תואמות ללא-שחפת.

מניתוח הנתונים עלה כי בקרב חולים עם שחפת תועד סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי, ללא תלות בגיל, מין, הרגלי עישון או צריכת אלכוהול, פעילות גופנית, מדד מסת גוף ומדד Charlson Comorbidity Index.

מממצאי המחקר עולה כי שחפת הינה גורם זיהומי חשוב המלווה בסיכון מוגבר להיארעות אירוע מוחי איסכמי.

 

Stroke, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה