היעילות והבטיחות של תכשירים אנטי-ויראליים כנגד אובדן שמיעה (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תרופות אנטי-ויראליות יעילות יותר מפלסבו לשיפור תפקודי השמיעה בחולים עם אובדן שמיעה, כאשר Ganciclovir הינו התכשיר בעל הסיכוי הגבוהה ביותר להתאוששות השמיעה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשלים מטה-אנליזה ולהשוות ולדרג את ההשפעות התרפויטיות של תכשירים אנטי-ויראליים לטיפול באובדן שמיעה. הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Embase ו-Cochrane Library לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים מתאימים שפורסמו עד אפריל 2022. הסקירה כללה מחקרים מבוקרי-פלסבו ומחקרי השוואה ראש בראש של שלוש קטגוריות של תרופות אנטי-ויראליות לטיפול באובדן שמיעה.

הסקירה הסופית כללה שישה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 405 חולים. מהתוצאות עולה כי Ganciclovir

לווה בסיכוי יחסי גבוה יותר להתאוששות תפקודי שמיעה (שטח מתחת לדירוג המצטבר של 88.8%), בהשוואה לתרופות אנטי-ויראליות אחרות. עם זאת, מניתוח הנתונים עלה כי השימוש בתרופות אנטי-ויראליות העלה משמעותית את היארעות התאוששות השמיעה, בהשוואה למתן פלסבו (סיכון יחסי של 1.27, רווח בר-סמך 95% של 1.04-1.54), אך לא תועד הבדל משמעותי בין כל שתי קטגוריות של תרופות אנטי-ויראליות.

החוקרים מוסיפים כי השימוש בתרופות אנטי-ויראליות לא הביא לעליה בסיכון לאירועים חריגים, בהשוואה למתן פלסבו (סיכון יחסי של 1.27, רווח בר-סמך 95% של 0.82-1.98).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תרופות אנטי-ויראליות הן יעילות יותר מפלסבו לשיפור תפקודי השמיעה בחולים עם אובדן שמיעה, כאשר התוצאות הטובות ביותר תועדו עם Ganciclovir.

 

Front Neurol, Dec 16, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה