“לא הכינו אותי לזה” – קבוצת תמיכה לבני משפחה של מתמודדות ומתמודדים עם מחלת הסרטן (הודעת המרכז לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחותיהם ע”ש יורי שטרן”)

העמותה “המרכז לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחותיהם ע”ש יורי שטרן”  תקיים החל מיום חמישי 19.1.23 סדנא בן 8 מפגשים שבועיים בקליניקה הקהילתית “ליד הים” שלוחת הרצליה של המרכז לסיוע הוליסטי בירושלים (ניתן להצטרף לקבוצה עד שבועיים מתחילת המפגשים). הקליניקה הקהילתית בהרצליה “ליד הים” נפתחה לפני כחצי שנה ופועלת כשלוחה של הקליניקה לסיוע הוליסטי בירושלים. את הסדנא ינחו אודי ערד, פסיכותרפיסט ומאמן אישי ושרון זוהר, פסיכותרפיסט ויועץ חינוכי. בעלי ניסיון רב בתחום.

לנה שטרן העומדת בראש העמותה: “מטרת הסדנא לסייע לבני משפחת המטופלים בהתמודדות עם המצב החדש תוך מתן אפשרות לשיתוף ועיבוד תחושות קשות המלוות את בני המשפחה בקבלת המצב החדש ובמשבר שעוברים הן המטופל והן משפחתו. לחץ, חוסר וודאות, פחד רצון להגן ולעזור הרבה פעמים מביא את בני המשפחה דווקא לתוצאות הפוכות כאלה שקשה להתמודד איתן, בקבוצה ניתן יהיה לקבל כלים להתמודדות עם המצב המורכב, לשתף בפה מלא את החברים, ליצור משאבים להמשך הדרך ופשוט להביע רגשות ללא  דאגה ופחד. למעשה, ברגע שבני המשפחה מטפלים בעצמם, הם עוזרים למתמודד/ת בתהליך החלמה, מורידים את רמת הלחץ בבית ומכניסים אוויר לנשימה ולנשמה”.

אודות המרכז לסיוע הוליסטי ע”ש יורי שטרן: העמותה “המרכז לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחותיהם ע”ש יורי שטרן”, הוקמה על ידי לנה שטרן, משפחה וחברים בשנת 2007. העמותה הוקמה כדי להנציח את זכרו של ח”כ יורי שטרן ז”ל שנפטר ממחלת הסרטן, לחזק, להקל ולתמוך באנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן.  מרכז יורי שטרן פועל על פי מודל ייחודי של התנדבות מקצועית. העמותה פעילה במרכז הרפואי שערי צדק כבר יותר מ-15 שנה בשיתוף פעולה הדוק ומעורר השראה עם הצוות הרפואי במכון האונקולוגי, בי”ח לילדים ומחלקה כירורגית.  הקליניקה הקהילתית בבית יורי שטרן הוקמה כדי לשרת את ציבור המתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחותיהם בקשת רחבה של טיפולים משלימים שכוללים: דיקור, טיפולי מגע, טיפולים רגשיים, קבוצות תמיכה ופעילות קהילתית (יוגה ומקהלה).

במרכז פועלים למעלה מ-160 מטפלים מתנדבים המעניקים טיפולים ברפואה משלימה הניתנים ללא תשלום במרכז הרפואי שערי צדק ובתשלום סמלי בקליניקות הקהילתיות בירושלים ובהרצליה. מטפלי המרכז מעניקים למעלה מ-12,000 טיפולים בשנה, והוא מוסד ללא מטרות רווח , פועל בשיתוף הפעולה עם משרד הבריאות, המרכז הרפואי שערי צדק, עירית ירושלים, קרנות , תורמים פרטיים והכנסות מטיפולים בקליניקה הקהילתית.

לתיאומים: במייל arena.clinic@yurishtern.org.il

               בטלפון – 051-5368833

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה