ההשפעה של עישון פעיל על אירועים איסכמיים בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת טיפול בקומדין (Int J Cardiol Cardiovasc Risk Prev)

שבץ

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology: Cardiovascular Risk and Prevention מדווחים חוקרים מיפן על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר משמעותי בין עישון פעיל ובין סיכון מוגבר לאירועים איסכמיים או אירוע מוחי איסכמי בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין עישון פעיל ובין התוצאות הקליניות בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K. הם השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 71 מרכזים ביפן והתמקדו בחולים תחת טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K בשל אבחנה של פרפור פרוזדורים.

התוצאים העיקריים כללו אירועים איסכמיים ואירועי דמם מג’ורי. תוצאים משניים כללו אירוע מוחי איסכמי, אירוע מוחי המורגי ותמותה מכל-סיבה.

מדגם המחקר כלל 7,826 חולים (גיל ממוצע של 73 שנים, 67% גברים).

מהנתונים עולה כי בקרב מעשנים פעילים, בהשוואה ללא-מעשנים תועדה עליה של 64% בסיכון לאירועים איסכמיים (יחס סיכון של 1.64, רווח בר-סמך 95% של 1.05-2.57), ללא הבדל מובהק סטטיסטית בסיכון לאירועי דמם מג’ורי (יחס סיכון של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.65).

הסיכון לאירוע מוחי איסכמי בקרב מעשנים פעילים היה גבוה ב-65%, בהשוואה לאלו שאינם מעשנים בהווה (יחס סיכון מתוקן של 1.65, רווח בר-סמך 95% של 1.03-2.64), ללא הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור אירועים מוחיים המורגיים (יחס סיכון של 0.52, רווח בר-סמך 95% של 0.12-2.15) או בשיעורי התמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.26, רווח בר-סמך 95% של 0.83-1.92).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כל ההשפעה המשמעותית של עישון פעיל על הסיכון לאירועים איסכמיים בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K.

Int J Cardiol Cardiovasc Risk Prev. 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה