תועלת ארוכת טווח משופרת לטיפול תרופתי משולב במטופלים עם קרצינומה של תאי הכליה (GUCS – Genitourinary Cancers Symposium)

מחקר חדש מצביע על כך שהשילוב התרופתי של Nivolumab ו-Cabozantinib עדיף על טיפול ב-Sunitinib כקו ראשון עבור קרצינומה של תאי הכליה (RCC) מבחינת תועלת ארוכת טווח

מחקר חדש מצביע על כך שהשילוב התרופתי של Nivolumab ו-Cabozantinib עדיף על טיפול ב-Sunitinib כקו ראשון עבור קרצינומה של תאי הכליה (RCC) מבחינת תועלת ארוכת טווח. החוקר הראשי, ד”ר מאוריסיו בורטו, המרכז למחקר קליני ברדפורד היל, סנטיאגו, צ’ילה, ציין כי לאחר מעקב חציוני של 41 חודשים, השילוב של Nivolumab עם Cabozantinib הביא ליתרונות משמעותיים מבחינה קלינית בשרידות ובתועלת ארוכת טווח בהשוואה ל-Sunitinib. הוא הוסיף כי “ממצאים אלה מחזקים עוד יותר את הטיפול המשולב כאפשרות טיפול קו ראשון למטופלים עם RCC מתקדם או גרורתי”. תוצאות המחקר הוצגו בסימפוזיון לסרטן גניטואורינרי ב-2023, ונתוני ביניים מוקדמים יותר פורסמו ב-The New England Journal of Medicine.

ממצאים אלו נגזרו ממחקר CheckMate 9ER שלב 3, אשר כלל 651 מטופלים עם RCC מתקדם שלא קיבלו טיפול קודם, כך שהגיל החציוני של המטופלים היה בין 56-63 שנים, ורובם היו גברים. המטופלים חולקו באופן אקראי לקבלת Nivolumab (240 מ”ג כל שבועיים) ו- Cabozantinib(40 מ”ג פעם ביום) או לקבלת Sunitinib (50 מ”ג פעם ביום למשך 4 שבועות בכל מחזור של 6 שבועות).

תוצאות המחקר הראו כי במעקב חציוני של 44 חודשים, ה-PFS (שרידות ללא התקדמות המחלה – Progression-free survival) החציוני של קבוצת הטיפול המשולב היה כמעט כפול מזה של קבוצת הטיפול הבודד – 16.6 חודשים לעומת 8.4 חודשים (HR 0.58). בדומה לכך, השרידות החציונית הכוללת בקרב קבוצת הטיפול המשולב הייתה 49.5 לעומת 35.5 חודשים בקרב קבוצת הטיפול הבודד, מה שהביא לירידה של 30% בסיכון לתמותה (HR 0.70).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה