אכלזיה מלווה בסיכון מוגבר לדלקת אאזנופילית של הוושט ומחלות אלרגיות אחרות (Clin Gastro and Hepatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אכלזיה קיים סיכון מוגבר להפרעות אלרגיות, במיוחד דלקת אאזנופילית של הוושט.

החוקרים זיהו חולים עם אכלזיה והפרעות אלרגיות על-פי קידודי ICD במאגר הנתונים Utah Population Database. מבין 844 חולים עם אכלזיה (גיל ממוצע באבחנה של 58 שנים; 55% נשים), 402 חולים (48%) אובחנו עם מחלה אלרגית אחת, לכל הפחות.

החוקרים חישבו את הסיכון היחסי להפרעות אלרגיות בחולים עם אכלזיה, בהשוואה לאוכלוסייה תואמת, עם השלמת ניתוחים סטטיסטיים נוספים בחולים עד גיל 40 ובאלו בגילאי 41 שנים ומעלה.

בקרב חולים עם אכלזיה, 55 חולים (6.5%) אובחנו עם דלקת אאזנופילית של הוושט, זאת בהשוואה לצפי של 1.67 מקרים של דלקת אאזנופילית של הוושט (סיכון יחסי של 32.9, רווח בר-סמך 95% של 24.8-42.8, p<0.001).

בקרב 208 חולים עם אכלזיה עד גיל 40 שנים, הסיכון היחסי לדלקת אאזנופילית של הוושט עמד על 69.6 (רווח בר-סמך 95% של 46.6-100.0, p<0.001). עוד דווח על סיכון מוגבר להפרעות אלרגיות אחרות, כולל דרמטיטיס, נזלת אלרגית/דלקת לחמית אלרגית, אורטיקריה ואנפילקסיס (בכל המקרים הסיכון היה גבוה יותר מפי שלוש, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר להפרעות אלרגיות, בפרט דלקת אאזנופילית של הוושט, בחולים עם אכלזיה. לאור זאת, הם מציעים לשקול הערכה לדלקת אאזנופילית של הוושט בחולים עם אכלזיה, בטרם התחלת טיפול פולשני או דפיניטיבי לאכלזיה.

Clin Gastro and Hepatol, June 28, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה