סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris (מתוך J Am Heart Assoc)

ממחקר עוקבה ארצי ומטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association עולה כי בחולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris סיכון מוגבר להיארעות תרומבואמבוליזם ורידי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ל-Bullous Pemphigoid ו-Pemphigus Vulgaris מאפיינים פתופיזיולוגיי משותפים עם תרומבואמבוליזם ורידי, כולל הפעלת טסיות, הפרעה בבקרה חיסונית ודלקת סיסטמית. אעפ”י כן, הקשרים הללו אינם מבוססים היטב.

להערכת הסיכון להיארעות תרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris, החוקרים השלימו מחקר עוקבה ארצי שהתבסס על נתוני מאגר National Health Insurance Research Database בטאיוואן וכללו 12,162 מבוגרים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris ומספר דומה של ביקורות.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת היארעות תרומבואמבוליזם ורידי על-רקע Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris. בנוסף, הושלמה מטה-אנליזה ששילבה את תוצאות מחקר העוקבה הנוכחי עם תוצאות מחקרים קודמים.

בהשוואה לביקורות, בקרב חולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris תועד סיכון מוגבר להיארעות תרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכון של 1.87, רווח בר-סמך 95% של 1.55-2.26). היארעות תרומבואמבוליזם ורידי עמדה על 6.47 מקרים ל-1,000 שנות-אדם בקרב חולים עם Bullous Pemphigoid ועל 2.20 מקרים ל-1,000 שנות-אדם בקרב חולים עם Pemphigus Vulgaris.

הסיכון להיארעות תרומבואמבוליזם ורידי היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם Bullous Pemphigoid (יחס סיכון של 1.85, רווח בר-סמך 95%  של 1.52-2.24) ו-Pemphigus Vulgaris (יחס סיכון של 1.99, רווח בר-סמך 95% של 1.02-3.91).

במטה אנליזה נכללו שמונה מחקרים, כולל המחקר הנוכחי, כאשר הממצאים העידו על סיכון גבוה כפליים לתרומבואמבוליזם ורידי בקרב חולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris (סיכון יחסי של 2.17, רווח בר-סמך 95% של 1.82-2.62).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם Bullous Pemphigoid או Pemphigus Vulgaris סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי. הם ממליצים לשקול אפשרויות טיפול מניעתי והערכה קרדיווסקולארית, בפרט בחולים עם מחלת העור וגורמי סיכון נלווים, דוגמת אשפוז או חוסר ניידות.

J Am Heart Assoc, Aug 29, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה