לסטטוס ה-APOE אין השפעה על יעילות הטיפול ב-donanemab, תרופה אנטי-עמילואידית ניסיונית (CTAD)

אלצהיימר Alzheimer

לתרופה האנטי-עמילואידית הניסיונית donanemab יש יעילות קלינית דומה בנשאים הטרוזיגוטיים והומוזיגוטים של אפוליפופרוטאין E ε4 (APOE4) ולא נשאים בסיכון גבוה למחלת אלצהיימר (AD), כך עולה מנתונים חדשים ממחקר שהוצג בכנס הניסויים הקליניים של מחלת האלצהיימר (CTAD).

המחקר כלל 1736 חולים עם ליקוי קוגניטיבי קל או דמנציה קלה עם עדות לפתולוגיית עמילואיד וטאו בסריקת PET שהוקצו באופן אקראי לקבלת donanemab או פלצבו. התוצא העיקרי שנבדק היה שינוי מהבסיס לאחר 76 שבועות בסולם הדירוג המשולב של מחלת אלצהיימר (iADRS), המודד קוגניציה ופעילויות בחיי היומיום. תוצאה משנית מרכזית שנבדקה הייתה סולם דירוג דמנציה קליני (CDR-SB).

לפי החוקרת הראשית במחקר, “חשוב היה להבין האם הגנוטיפ של APOE משפיע על שיעורי התדרדרות הקלינית באוכלוסיות הניסויים הקליניים שלנו ואם זה משפיע על יעילות הטיפולים המתמקדים בעמילואיד”. היא הוסיפה כי “ראינו פינוי עמילואיד משמעותי בכל קבוצות המשתתפים שתורגם ליתרונות קוגניטיביים בעלי משמעות קלינית למטופלים”.

בקבוצת המטופלים שהודגם להם רמות טאו נמוכות-בינוניות, במשך 76 שבועות, האט הטיפול את התדרדרות הקלינית בנשאי APOE4 ובלא נשאים באחוז דומה, 35% עד 38% ב-iADRS וב-CDR-SB. לפי החוקרת הראשית, “הייתה האטה משמעותית של הירידה הקוגניטיבית הן באוכלוסיית הטאו הנמוכה-בינונית והן באוכלוסייה הכללית בכל קנה מידה קוגניטיבי, כולל תת-הסקאלה הקוגניטיבית של 13 פריטים של סולם הערכת מחלת אלצהיימר (ADAS-Cog13) ומדד ADCS-iADL.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה