מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בדיקה ביתית לזיהוי כלמידיה וגונוריאה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור בדיקה ביתית חדשה לזיהוי זיהומי כלמידיה וגונוריאה. בדיקת Simple 2 מבוססת על דגימה ביתית להערכת זיהומים המועברים במגע מיני, למעט בדיקות ל-HIV.

הבדיקה ניתנת לרכישה ללא מרשם רופא ומשווקת באריזה דיסקרטית, כאשר משטח מהנרתיק או דגימת שתן מבוצעים בבית ולאחר מכן נשלחים לבדיקת מעבדה באמצעות תווית משלוח ששולמה מראש. מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את המוצר בימים האחרונים והוא כבר זמין למכירה באתר האינטרנט של היצרן, LetsGetChecked.

המומחים מסבירים כי משנת 2017 חלה עליה של 28% בהיקף מקרי גונוריאה, עם 700,000 מקרים במהלך שנת 2021 על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. בדומה, מקרי כלמידיה מצויים במגמת עליה, כאשר הנתונים מצביעים על עליה של 4% משנת 2020 ל-2021, עם 1.6 מיליון זיהומים בכל שנה. הן כלמידיה והן גונוריאה הן מחלות המועברות במגע מיני, כולל מין אורלי, ללא קונדום ונפוצות במיוחד בקרב צעירים מתחת לגיל 25 שנים.

לעיתים קרובות, חולים שנדבקו בכלמידיה או גונוריאה לא מפתחים תסמינים. עם זאת, הסימנים האפשריים כוללים הפרשה מהנרתיק או הפין, או תחושת צריבה בזמן מתן שתן, אשר עלולה לבלבל עם מצבים אחרים ולכן ישנה חשיבות רבה להשלמת בדיקות לזיהומים.

זיהומים אלו עלולים לפגוע בנשים ובגברים, עם אפשרות ריפוי עם טיפול תרופתי. עם זאת, נשים שלא מטופלות כנגד כלמידיה מצויות בסיכון לנזק בלתי-הפיך למערכת הרבייה. גונוריאה עלולה להוביל למחלה דלקתית של האגן בנשים, העלולה להביא לעליה בסיכון להפרעות פוריות. בגברים לא מטופלים גם קיים סיכון להפרעות פוריות.

בעבר, בדיקות להערכת שני הזיהומים דורשות נטילת דגימות במרכז רפואי, דוגמת מרפאה. את תוצאות בדיקת Simple 2 ניתן לקבל בתוך 2-5 ימים דרך האינטרנט ואיש צוות רפואי ייצור קשר עם הנבדקים בהם התקבלה תוצאה חיובית או שהבדיקה מבוטלת.

האישור הנוכחי מהווה אבן דרך חשובה מבחינת בריאות הציבור כאשר עם הגדלת זמינות הבדיקות ניתן יהיה לאפשר אבחנה וטיפול הולמים במקרים מתאימים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה