סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות באנשים עם HIV (מתוך Open Forum Infect Dis)

בקרב אנשים עם HIV סיכון מוגבר להיארעות הפרעות פסיכיאטריות, כולל חרדה ודיכאון, אם כי קבלת טיפול אנטי־רטרוויראלי עשויה להפחית את הסיכון הנ”ל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases.

באנשים החיים עם HIV סיכון מוגבר להתפתחות משלב מחלות פסיכיאטריות, דיכאון, חרדה ותחלואה פסיכיאטרית חמורה, בהשוואה לאלו ללא HIV. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם טיפול כנגד HIV עשוי להפחית את הסיכון להפרעות פסיכיאטריות באלו החיים עם HIV.

החוקרים התבססו על נתוני עולם־אמיתי ממאגר MerativeTM MarketScan וזיהו משתתפים עם HIV וללא HIV, כאשר ניתוח רב־משתני שימש להערכת הקשר בין טיפול כנגד הזיהום הנגיפי ובין הפרעות פסיכיאטריות. עוד נבחנה ההשפעה של טיפול אנטי־רטרוויראלי על הקשרים האפשריים.

מדגם המחקר כלל 313,539 משתתפים עם מעקב כולל של 671,880 שנות-אדם. לאורך המעקב תועדו 46,235 מקרים חדשים של הפרעות פסיכיאטריות. באלו עם HIV תועד סיכון מוגבר להיארעות מחלה פסיכיאטרית, עם סיכון גבוה יותר במידה ולא קיבלו טיפול אנטי־רטרוויראלי (יחס סיכון מתוקן של 2.7, רווח בר-סמך 95% של 2.59-2.82). מנתונים נוספים עלה כי בגברים לעומת נשים, בגילים 18 עד 34 שנים לעומת אלו בגילים 55 עד 63 שנים ובאלו ללא עודף משקל או השמנת יתר תועדו קשרים משמעותיים יותר בין אבחנה של HIV ובין הפרעות פסיכיאטריות.

החוקרים קוראים להשלים בדיקות סקר להפרעות פסיכיאטריות באנשים החיים עם HIV. ישנה חשיבות רבה למאמצים להשלים בדיקות סקר ל – HIV ולטפל בחולים המתאימים כדי להביא לשיפור איכות החיים וההפרעות הפסיכיאטריות באלו עם הזיהום הנגיפי.

Open Forum Infect Dis, Nov 7, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה