קשר אפשרי בין אי-פוריות להולדת ילד עם אוטיזם (JAMA Netw Open)

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open מדגים כי לילדים שנולדו להורים עם אי-פוריות יש סיכון מוגבר לאוטיזם

לפי מחקר חדש, שפורסם ב-JAMA Network Open, לילדים שנולדו להורים עם אי-פוריות יש סיכון מוגבר במעט להפרעה על הספקטרום האוטיסטי (ASD), אך הקשר הזה מתווך בחלקו בגורמים מיילדותיים ויילודים, וככל הנראה אינו קשור לטיפולי פוריות.

המחקר, שהיה מחקר עוקבה מבוסס אוכלוסייה וכלל כ-1.4 מיליון ילדים, הראה כי הסיכון להפרעה על הספקטרום האוטיסטי בצאצאי הורים עם אי-פוריות, בין אם קיבלו סיוע בהתעברות ובין אם לאו, היה גדול ב-20% בהשוואה להורים ללא אי-פוריות שנכנסו להריון ללא סיוע.

מה שייחד מחקר זה הוא בכך שהוא בחן גורמים מתווכים פוטנציאליים לקשר, כגון רעלת הריון, לידה קיסרית, הריון מרובה עוברים, לידה מוקדמת בשבוע פחות מ-37 ותחלואת יילודים חמורה.

החוקרים מצאו ששיעור ההיארעות של הפרעה על הספקטרום האוטיסטי לכל 1000 שנות אדם היה 1.93 בקרב ילדים שנולדו בחיים ללא סיוע בהתעברות, 2.49 בקבוצת התת-פוריות (ילדים שנולדו להורים עם אי פוריות שלא קיבלו טיפול), 2.72 בילדים שנולדו לאחר השראת ביוץ או הזרעה תוך רחמית, ו-2.71 בילדים שנולדו לאחר IVF או ICSI.

בהשוואה לקבוצת ההתעברות ללא סיוע, יחס הסיכון המותאם ל-ASD היה 1.20 בקבוצת התת-פוריות, 1.21 לאחר השראת ביוץ או הזרעה תוך רחמית, ו-1.16 לאחר IVF או ICSI.

החוקרים מצאו גם כי לגורמים המתווכים היה תפקיד משמעותי, כך לדוגמה, לאחר IVF או ICSI, השיעור המתווך של הפרעות על הספקטרום האוטיסטי על ידי לידה קיסרית היה 29%,על ידי הריון מרובה עוברים היה 78%, על ידי לידה מוקדמת היה 50% ועל ידי תחלואה חמורה של יילודים היה 25%.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה