בטיחות ויעילות מטפורמין עם Lanreotide בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים (J Hematol Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Hematology & Oncology עולה כי שילוב מטפורמין עם Lanreotide Autogel מהווה טיפול בטוח ונסבל היטב עם פעילות אפשרית כנגד הגידול בחולים עם וללא-סוכרת עם אבחנה של גידול נוירו-אנדוקריני ממוין היטב של הריאות או מערכת עיכול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רטרוספקטיביים קודמים הציעו כי טיפול במטפורמין מלווה בתוצאות קליניות טובות יותר בחולי סוכרת עם גידולים נוירו-אנדוקריניים ממוינים היטב בשלב מתקדם. עם זאת, אין עדויות ממחקרים פרוספקטיביים אודות בטיחות ויעילות מטפורמין.

במחקר MetNET2 בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות כנגד-גידול של מטפורמין בשילוב עם Lanreotide בחולים עם סוכרת וללא-סוכרת עם אבחנה של גידול נוירו-אנדוקריני ממוין היטב ובשלב מתקדם שמקורו במערכת העיכול או בדרכי הנשימה.

החולים שנכללו במחקר טופלו ב- Lanreotide במינון של 120 מ”ג בשילוב עם טיפול פומי במטפורמין, במינון מקסימאלי של 2,550 מ”ג ביום. מדגם המחקר כלל 20 חולים, מהם 18 חולים עם גידול נוירו-אנדוקריני של מערכת העיכול ו-2 חולים עם גידול נוירו-אנדוקריני של הריאות. מבין כלל המשתתפים במחקר, 14 היו ללא אבחנה קודמת של סוכרת ו-6 היו חולים עם סוכרת ידועה.

לאורך חציון מעקב של 39 חודשים, חציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 24 חודשים, עם שיעורי הישרדות ללא-התקדמות של 75% לאחר 12 חודשים ו-49% לאחר 24 חודשים. החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה בין חולים עם סוכרת וללא-סוכרת.

מניתוח נוסף של הנתונים עלה כי נוכחות שינויים גנומיים בתאי הגידול במסלולי תיקון נזק דנ”א לוותה בשיעורים גרועים יותר של הישרדות ללא-התקדמות, בעוד שירידה במדדי HOMA-IR ובריכוזי כולסטרול בדם הדגימו מגמה חיובית ונקשרה עם שיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות משלב Lanreotide עם מטפורמין בחולים עם גידול נוירו-אנדוקריני ממוין היטב של הריאות או מערכת העיכול. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים וגדולים יותר במטרה לאשר את התוצאות.

J Hematol Oncol, Dec 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה