דיאטה מן הצומח עשויה לשפר תסמינים בדרכי מין ושתן בגברים עם סרטן ערמונית (Cancer)

סלט ירקות בריאות salad

דיאטה מן הצומח, המבוססת על הפחתת צריכת מוצרי חלב ובשר ועתירה בצריכת פירות, ירקות, דגנים ואגוזים, עשויה לשפר את תפקוד דרכי מין ושתן והבריאות המינית בחולים תחת טיפול כנגד סרטן ערמונית מקומי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cancer.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות למעלה מ-3,500 גברים עם סרטן ערמונית ממחקר Health Professionals Follow-up Study, מחקר שהחל בשנת 1986 וכלל מידע אודות למעלה מ-50,000 גברים העובדים כרופאי שיניים, רוקחים, אופטומטריסטים, אוסטיאופתים, פודיאטרים ווטרינרים.

הגיל החציוני של הגברים בעת אבחנת סרטן ערמונית עמד על 68 שנים; 48% מהחולים עברו כריתה רדיקאלית של הערמונית ו-35% קיבלו טיפול קרינתי כטיפול העיקרי. כל הגברים אובחנו עם ממאירות ערמונית ללא פיזור מרוחק.

הגברים שלקחו חלק במחקר השיבו לשאלון כל ארבע שנים, אשר כלל שאלות אודות הרגלי התזונה, כולל סוגים מאכלים והרכב התזונה. סקר נוסף, אשר הושלם כל שנתיים, בחן את תדירות אירועי אי-נקיטת שתן, קשיי זקפה ושמירה על זקפה ובעיות בפעילות מעיים, אנרגיה ומצב רוח, בין יתר הסוגיות הבריאותיות.

החוקרים סיווגו את החולים לחמישונים על-פי היקף צריכת מוצרים מן הצומח לעומת מאכלים שמקורם מן החי. מהנתונים אלו כי אלו שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מאכלים שמקורם מן הצומח השיגו מדדים טובים ב-8-11% בהערכת תפקוד מיני, בהשוואה לאלו שצרכו את הכמות המעטה ביותר של מוצרים אלו.

גברים אלו דיווחו על מדדים טובים יותר בהיקף של עד 14% בהערכת בריאות מערכת השתן, עם פחות אירועי אי-נקיטת שתן, חסימה וגירוי, ומדדים טובים יותר בעד 13% בבריאות הורמונאלית, אשר כללה תסמינים דוגמת אנרגיה נמוכה, דיכאון וגלי חום.

החוקרים מדווחים כי ממצאי המחקר מעידים כי דיאטה מן הצומח עשויה לסייע להקל על התסמינים בגברים עם סרטן ערמונית.

ממצאי המחקר מעידים לראשונה על קשר בין הגדלת צריכת מאכלים מן הצומח ובין מדדי איכות חיים טובים יותר בגברים עם אבחנה של סרטן ערמונית.

Cancer, Feb 13, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה