מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן Omalizumab להפחתת תגובות אלרגיות למזון במבוגרים וילדים (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר מתן Omalizumab (זולאייר) להפחתת תגובות אלרגיות למזון במבוגרים ובמרבית הילדים. ההמלצה לחולים עם אלרגיה למזון הינה ליטול את התרופה באופן סדיר במטרה להפחית את הסיכון לתגובות אלרגיות למזון, כולל אנאפילקסיס, במקרה של חשיפה אקראית לאלרגן אחד או יותר. הזריקה אינה מאושרת לטיפול דחוף במקרים של תגובה אלרגית.

המומחים מסבירים כי Omalizumab אושרה לראשונה לטיפול באסתמה אלרגית עיקשת בשנת 2003. התרופה מאושרת גם לטיפול באורטיקריה ספונטנית כרונית ובמקרים של סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף.

בעקבות ההתוויה החדשה לטיפול באלרגיה למזון בתיווך נוגדני IgE במבוגרים ובילדים בגילאי שנה ומעלה, Omalizumab הינה התרופה הראשונה המאושרת כיום להפחתת תגובות אלרגיות ליותר ממוצר מזון אחד. אבקת Palforzia עשויה להפחית תגובות לבוטנים, אך התועלת מוגבלת לאלרגיה זו.

המומחים כותבים כי למרות שהטיפול לא יעלים לחלוטין אלרגיות למזון ואינו מאפשר לחולים לצרוך אלרגנים במזון באופן חופשי, מתן חוזר של התרופה יסייע בהפחתת ההשפעה הבריאותית במקרה של חשיפה אקראית לאלרגנים.

הבטיחות והיעילות של הנוגדן החד-שבטי כנגד תגובות אלרגיות נבחנה במחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל 168 ילדים ומבוגרים עם אלרגיה לבוטנים ולפחות לשני מוצרי מזון אחרים, כולל חלב, ביצים, חיטה, קשיו, אגוזי מלך, או אגוזי לוז. החולים טופלו ב- Omalizumab או פלסבו למשך 16-20 שבועות. בתום תקופת המחקר, החולים צרכו חלבון בוטנים, כאשר מבין אלו שקיבלו את התרופה, 68% יכלו לצרוך בוטנים ללא תסמינים אלרגיים בדרגה בינונית או חמורה, זאת בהשוואה ל-6% מהחולים בקבוצת הפלסבו.

בשיעור גבוה יותר של חולים שקיבלו את התרופה נמנעה תגובה בדרגה בינונית או חמורה לקשיו (42% לעומת 3%), חלב (66% לעומת 11%) וביצים (67% לעומת 0%).

תופעות הלוואי הנפוצות של Omalizumab כללו תגובות באתר הזריקה וחום. תווית הטיפול התרופתי כוללת אזהרות ונקיטת משנה זהירות אודות אנאפילקסיס, ממאירות, חום, כאבי מפרקים, פריחה, זיהום טפיל והפרעה בבדיקות מעבדה. הטיפול ב- Omalizumab מלווה באזהרת קופסא לאנפילקסיס ויש להתחיל בטיפול רק בתנאים רפואיים הכוללים ציוד המאפשר מתן טיפול לאנפילקסיס.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה