צריכת קפאין שגרתית אינה מלווה בסיכון מוגבר למיגרנה (Headache)

צריכת קפאין שגרתית אינה מלווה בעליה בתדירות, משך או עצימות אירועי מיגרנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Headache. החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין מקום להגבלת צריכת קפאין בקרב חולי מיגרנה.

במסגרת המחקר הושלם ניתוח משני של מחקר עוקה פרוספקטיבי שכלל מבוגרים עם מיגרנה אפיזודית, עם או ללא אאורה. מדגם המחקר כלל 97 חולים (גיל חציוני של 31 שנים) עם ממוצע של 5.0 ימים עם כאבי ראש בכל חודש בתחילת הדרך.

המשתתפים סיפקו מידע סוציו-דמוגרפי, היסטוריה רפואית, צריכת משקאות המכילים קפאין, צריכת אלכוהול ואורחות חיים וגורמים פסיכוסוציאליים, כמו גם הערכה של תסמיני דיכאון. בנוסף, הם השלימו יומנים אלקטרוניים פעמיים ביום לאורך ששת השבועות הבאים ודיווחו על כאבי ראש וטיפול תרופתי להקלה על כאבי ראש.

החוקרים מדווחים כי 67% מהמשתתפים דיווחו על צריכת 1-2 משקאות המכילים קפאין בכל יום, 12% דיווחו על צריכת 3-4 משקאות ביום ו-21% דיווחו כי לא צרכו קפאין.

לאחר תקנון לגיל, מין, שימוש בגלולות וערפלנים אחרים, התדירות הממוצעת של כאבי ראש הייתה דומה בין הקבוצות ועמדה על 7.1 ימי כאב ראש באלו שלא צרכו קפאין, 7.4 ימים באלו שצרכו 1-2 משקאות קפאין ביום ו-5.9 ימי כאבי ראש בחודש באלו שצרכו 3-4 משקאות קפאין.

בדומה, המשך הממוצע של כאבי ראש לא היה שונה בין הקבוצות ועמד על 8.6 שעות באלו שלא צרכו קפאין, 8.5 שעות באלו שצרכו 1-2 משקאות קפאין ו-8.8 שעות באלו ששתו 3-4 משקאות קפאין. העצימות הממוצעת של כאבי ראש לא הייתה שונה משמעותית בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים בהמלצה לחולים עם מיגרנה אפיזודית להימנע מצריכת קפאין באופן שגרתי. עם זאת, הם מציינים כי צריכת קפאין עשויה להשפיע על מערכות המעורבות בתיווך כאב דרך מסלולי אותות אדנוזין. לאור זאת, ייתכן כי צריכת קפאין שגרתית באלו עם מיגרנה אינה משפיעה משמעותית על מעבר אותות אדנוזין, אך שינוים משמעותיים מעל או מתחת לצריכה הרגילה של קפאין עשויים לשמש כטריגר או לתרום להפחתת הסף להתקף מיגרנה.

Headache, Feb 6, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה