מחלה מנינגוקוקאלית פולשנית נפוצה פי שש בנשאי HIV (מתוך Open Forum Infect Dis)

בקרב מטופלים עם HIV סיכון גבוה יותר למחלה מנינגוקוקאלית פולשנית, בהשוואה לאלו ללא HIV, בין אם קיבלו חיסון כנגד הזיהום ובין אם לאו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases.

החוקרים השלימו מחקר המשך להערכה קודמת של הסיכון למחלה מנינגוקוקאלית פולשנית במטופלים עם HIV, במטרה להבין טוב יותר כיצד את ההשפעה על הסיכון למחלה מנינגוקוקאלית פולשנית על מטופלים אלו על-רקע הירידה בהיארעות מחלה מנינגוקוקאלית פולשנית בארות הברית לצד המלצות ה-ACIP (או Advisory Committee on Immunization Practices) משנת 2016 בנוגע לחיסוני MenACWY לאלו עם HIV.

להבנה טובה יותר של היארעות מחלה מנינגוקוקאלית פולשנית וכיצד עדכון ההמלצות לחיסון בשנת 2016 השפיעו על הסיכון למחלה באלו עם HIV, החוקרים בחנו את המקרים המדווחים על מחלה מנינגוקוקאלית פולשנית בין 2009 ו-2019 אודות מטופלים בגילאי 13 שנים ומעלה. בסיכומו של דבר, תועדו 636 מקרים מדווחים, 16 מהם תוארו באלו עם HIV.

לאחר השוואת היארעות מחלה מנינגוקוקאלית פולשנית באלו עם HIV לעומת מטופלים ללא HIV בין השנים 2009 ו-2019, החוקרים זיהו סיכון גבוה פי שש באלו עם HIV לעומת אלו ללא הזיהום הנגיפי (0.96 לעומת 0.16 מקרים ל-100,000 אנשים).

מהנתונים עולה כי מרבית המטופלים עם HIV לא קיבלו את חיסון MecACWY (50%) או שהיסטוריית החיסון שלהם לא הייתה ידועה (43.8%), כאשר רק מטופל אחד (6.3%) דיווח על חיסון קודם כנגד MenACWY.

בנוסף, חמישה מהמקרים (31.3%) אירעו לאחר פרסום המלצות ה-ACIP משנת 2016 למתן שגרתי של חיסון MenACWY לאלו עם HIV. מבין חמשת המקרים הללו, ארבעה (80%) תועדו במטופלים לא-מחוסנים ומקרה אחד (20%) תועד באדם עם היסטוריית חיסון לא ידועה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הסיכון למחלתה מנינגוקוקואלית פולשנית גבוה פי שש במטופלים עם HIV, בהשוואה לאלו ללא הזיהום הנגיפי.

Open Forum Infect Dis, Jan 4, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה