צריכת סוכר רבה מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון (BMC Psychiatry)

DIABETES, SUGAR, APPLE, SYRINGE סוכרת תפוח מזרק סוכר

צריכה גבוהה יותר של סוכר בתזונה מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון, גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Psychiatry.

המחקר התבסס על נתונים אודות 18,400 משתתפים שהשלימו את סקר National Health and Nutrition Examination Survey בין השנים 2011 ו-2018. לאורך שתי הראיונות שהושלמו במרווח של 3-10 ימים, החוקרים אספו נתונים אודות צריכה יומית של סוכר על-בסיס סך תכולת הסוכר בכלל מוצרי המזון והמשקאות שצרכו המשתתפים במהלך 24 השעות האחרונות והעריכו את רמות הדיכאון על-בסיס שאלון PHQ-9 (או Patient Health Questionnaire).עוד נאספו נתונים אודות גיל, מין והיסטוריה רפואית.

מניתוח סטטיסטי של הנתונים עלה קשר חיובי בין צריכה יומית של סוכר ובין דיכאון (יחס סיכויים של 1.17, P<0.001). לאחר תקנון לכלל המשתנים, החוקרים מצאו כי היארעות דיכאון עלתה ב-28% לכל עליה של 100 גרם ביום בצריכת סוכר (יחס סיכויים של 1.28, p<0.001).

בקרב משתתפים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של סוכר בכל יום תועדה עליה של 33% בסיכון לדיכאון (יחס סיכויים של 1.33, p=0.003), בהשוואה לאלו שצרכו את הכמות המעטה ביותר.

בעוד שהמנגנונים בבסיס הקשר בין צריכת סוכר יומית ובין דיכאון אינם מובנים היטב, אחת האפשרויות הינה כי דיאטה עתירת סידן עשויה להביא לשינוי בהרכב המיקרוביום של מערכת העיכול ולהוביל להתפתחות דיכאון.

החוקרים כותבים כי הנחיות ממשלתיות המעודדות אורח חיים בריא עשויות לסייע בעידוד שינויים קוגניטיביים והתנהגותיים בכלל הציבור, העשויים להביא לשיפור בהרגלי אכילה, להפחית צריכת סוכר ולשפר את הבריאות הנפשית בכללותה וכך למנוע התפתחות דיכאון.

BMC Psychiatry, Feb 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה