מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם אזהרה מפני שימוש בשעונים חכמים וטבעות חכמות למדידת רמות סוכר (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) פרסם אזהרה לחולי סוכרת ולציבור הכללי לפיה מדידת סוכר לא-פולשנית באמצעות שעונים חכמים או טבעות חכמות שאינה כוללת דקירה של העור אינה מהימנה להערכת רמות הסוכר בדם.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם אזהרת בטיחות במטרה ליידע חולי סוכרת כי מדידות סוכר המבוססות על מכשירים חכמים שאינם כוללים דיקור של העור עשויות להיות לא מדויקות. מדידות לא מדויקות אלו עשויות להוביל את החולים להזריק מינון שגוי של אינסולין או ליטול טיפול לסוכרת שאינו הולם למצבו ומעלים את הסיכון לאירועי היפוגליקמיה חמורים, העלולים להוביל לבלבול, קומה או מוות בתוך שעות מהטעות.

במנהל המזון והתרופות האמריקאי מבהירים כי הסוכנות לא אישרה ואינה תומכת בכל שעון חכם או טבעת חכמה להערכה לא-פולשנית של רמות הסוכר. בעוד שמכשירים אלו טוענים כי הם מבוססים על טכניקות לא-פולשניות להערכת רמות סוכר בדם, בסוכנות טוענים כי מכשירים אלו אינם בודקים את רמת הסוכר בדם באופן ישיר.

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי שעונים חכמים או טבעות חכמות שונים מאפליקציות לשעונים חכמים המציגים נתונים המבוססים על מכשירים המאושרים ע”י הסוכנות ומודדים רמות סוכר בדם באמצעות דיקור העור, דוגמת מכשירי מד סוכר רציף. ההודעה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי תקפה למכשירים המיוצרים ע”י עשרות חברות ונמכרים תחת שמות מסחריים שונים.

ההמלצה לחולי סוכרת והמטפלים בהם הינה להימנע מרכישה או שימוש בשעונים חכמים או טבעות חכמות הטוענות להערכת רמות הסוכר באופן עצמאי. על חולי סוכרת לדון עם הרופאים המטפלים אודות שימוש במכשירים הולמים המאושרים ע”י הסוכנות. על אנשי הצוות הרפואי להזהיר את החולים אודות הסכנות הטמונות בשימוש במכשירים להערכת רמות סוכר בדם שאינם מאושרים ולסייע בבחירת מכשיר המאושר ע”י הסוכנות.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה