מרפאת אנדומטריוזיס נפתחת בבי”ח לניאדו

המרפאה מיועדת לאבחון, מעקב מסודר, וטיפול בנשים עם חשד או אבחנה של אנדומטריוזיס

מחקרים מראים כי כ-10% מאוכלוסית הנשים בגיל הפוריות סובלות מאנדומטריוזיס, החל מגיל ההתבגרות ועד לגיל הבלות. חלקן הגדול לא מאובחנות כלל, חלקן מאובחנות בגיל מאוחר יחסית, לאחר שנות סבל ממושכות. חוסר מודעות למחלה ותסמינים בלתי ספיציפים גורמים בד”כ לעיכוב באבחנה וכתוצאה מכך בטיפול בה, ולעיתים קרובות היא נעשית רק לאחר שנים רבות של סבל מצד המטופלות.  הביטויים הקליניים של המחלה מגוונים מאוד. התסמינים העיקריים הם כאב אגני, במיוחד בזמן מחזור, ואי פוריות. תסמינים נוספים כוללים כאב בזמן קיום יחסים, הפרעות בדימום הוסתי, תסמינים של מערכת העיכול והשתן, ועוד. מחקרים מראים כי בין 20-30% מהמטופלות הסובלת מהמחלה, עלולות לסבול ממחלה קשה שיכולה להתבטא בפגיעה דרמטית באיכות החיים והתפקוד היומי.  אבחנה מוקדמת ונכונה היא בעלת ערך מירבי ומאפשרת טיפול מתאים ומניעת סיבוכי המחלה. האבחנה מתבצעה ע”י תשאול המטופלת לגבי התסמינים, בדיקה גופנית, ובדיקות הדמיה שונות דוגמת האולטראסאונד וה MRI.

הטיפול במחלה הוא פונקציה של מספר גורמים שצריך לקחת בחשבון כמו התסמינים של המטופלת, הגיל שלה, ועוד הרבה גורמים אחרים. יש מגוון רחב של אופציות טיפוליות, החל בנוגדי כאבים וטיפולים הורמונליים, וכלה בטיפולים פולשניים וכירורגיה מורכבת. כאמור, הטיפול במחלה יכול להיות מורכב לעיתים, ומצריך שיתוף פעולה בין הסקטורים הרפואיים והפארא רפואיים השונים. המרפאה היא מרפאה מולטי דיסצפלינארית שתכלול עבודה משותפת של גינקולוגים, רופאי פריון, רופאי הדמיה, אורולוגים, כירורגים ומקצועות פארא רפואיים כגון פיזותרפיסטיות ותזונאיות. בראש המרפאה יעמוד ד”ר סרי בולוס, גינקולוג בכיר שביצע תת התמחות בתחום בצרפת, ומשמש כרופא בכיר במחלקת נשים בבי”ח לניאדו.

פרופ’ שגיא חיימוביץ’, מנהל מחלקת נשים מסר “מחלת אנדומטריוזיס הינה מחלה שכיחה מאד, שזכתה במהלך השנים ל”יחסי ציבור” לא מוצלחים. נשים רבות סבלו מכאבים קשים ומתמשכים שפגעו באיכות החיים שלהן, ולא אובחנו. כיום, ניתן לאבחן ולטפל. מדובר במחלה נפוצה יחסית ואנו מחויבים להעניק שירות אבחון וטיפול בטווחי זמן קצרים יחסית, ברמה הגבוהה ביותר”

פרופ’ צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי”ח לניאדו בירך על פתיחת המרפאה ואמר “כבית חולים המעניק שירות לכ-500 אלף תשובי נתניה והשרון, אנו רואים זכות לפתח את השירותים הניתנים במערך המכונים ומרפואת החוץ, למען הקהילה כולה. נמשיך לפתח ולשדרג את כלל השירותים הניתנים לקהילה, באמצעות גיוס כח אדם רפואי בעל מוניטין”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה