גורמים המנבאים סיבוכים מג’וריים בחולים לאחר סגירת אוזנית פרוזדור שמאלי (Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מספר גורמים עשויים לנבא את הסיכון לסיבוכי מג’וריים באשפוז לאחר סגירה בצנתור של אוזנית פרוזדור שמאל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאגר Left Atrial Appendage Occlusion ו-National Cardiovascular Data Registry כוללים נתונים אודות מרבית הפרוצדורות לסגירה בצנתור של אוזנית פרוזדור שמאל שבוצעו בארצות הברית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לפתח מודל לחיזוי סיבוכים בקרב חולים לאחר סגירה בצנתור של אוזנית פרוזדור שמאל עם מערכת Watchman FLX.

החוקרים התבססו על נתונים אודות 41,001 פרוצדורות לסגירת אוזנית פרוזדור שמאל בצנתור עם מערכת Watchman FLX בין יולי 2020 ועד ספטמבר2021 לפיתוח ותיקוף מודל לחיזוי סיבוכים מג’וריים באשפוז. הם בחנו מדגם פיתוח שנבחר באקראי (70% מהמשתתפים, 28,530 חולים) ובחנו את התוצאות במדגם ולידציה (30% מהמשתתפים, 12,471 חולים).  עוד פותח מדד סיכון פשוט לצד מיטת החולים אשר התבסס על מודל זה.

מהתוצאות עולה כי גיל מתקדם, מגדר נקבי, ריכוז המוגלובין נמוך לפני הפרוצדורה, העדר ניסיון קודם להפסקת פרפור פרוזדורים וסיכון מוגבר לנפילות, הינם המנבאים המשמעותיים ביותר של סיבוכים מג’וריים באשפוז ואלו נכללו במודל הסופי ביחד עם משתנים אחרים בעלי חשיבות קלינית.

חציון הסיכון לסיבוכים באשפוז עמד על 1.50% (טווח, 1.03-2.84%).

המודל הדגים יכולת הבחנה מתונה (מדד C-index של 0.67 במדגם הפיתוח ושל 0.66 במדגם התיקוף) עם כיול טוב.

מדד הסיכון המופשט היה מכויל היטב עם הסיכון לסיבוכים מג’וריים באשפוז, כאשר שיעור הסיבוכים נע בין 0.26% בנוכחות מדד אפסי ועד 3.90% בנוכחות ציון של 8 נקודות במדד זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המודל הנוכחי מסייע בחיזוי הסיכון לסיבוכים מג’וריים באשפוז לאחר פרוצדורה לסגירה בצנתור של אוזנית פרוזדור שמאל, עם נתונים המעידים על תוצאות עקביות בין בתי חולים. יתרה מזאת, מדד סיכון פשוט לצד מיטת החולה עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסיבוכים וקבלת החלטות מתאימות לטיפול בחולים.   

Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology, Feb 23, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה