הערכת תוצאות טיפול באנטרסטו בחולים עם אוטם לבבי עם וללא עליות מקטע ST (מתוך J Am Coll Cardiol)

efficiency and safety יעילות ובטיחות pills כדורים

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי בהשוואה לרמיפריל, טיפול באנטרסטו (Sacubitril/Valsartan) לא הפחית משמעותית את הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואי-ספיקת לב בחולים עם אוטם לבבי והפרעה בתפקוד חדר שמאל, ללא תלות בסוג האוטם הלבבי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם אוטם לבבי חד, כולל STEMI ו-NSTEMI, מצויים בסיכון גבוה לאי-ספיקת לב, אירועים כליליים ותמותה. טיפול במעכבי ACE הוכח כמפחית משמעותית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם STEMI ובאלו עם NSTEMI.

מטרות המחקר היו לקבוע את ההשפעה של טיפול באנטרסטו, לעומת טיפול ברמיפריל, על הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בהתאם לסוג האוטם הלבבי.

מחקר PARADISE-MI (או Prospective ARNI versus ACE inhibitor trial to Determine Superiority in reducing heart failure Events after Myocardial Infarction) כלל חולים עם אוטם לבבי חד וירידה בתפקוד חדר שמאל ו/או גודש ריאתי ולפחות גורם סיכון אחד. החולים חולקו באקראי לקבלת טיפול באנטרסטו או רמיפריל.

התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה עקב מחלות לב וכלי דם או היארעות אי-ספיקת לב. בניתוח המוגדר מראש הנוכחי חולקו החולים לפי סוג האוטם הלבבי.

מבין 5,661 חולים שנכללו במחקר, 4,291 (75.8%) אובחנו עם STEMI. חולים אלו היו צעירים יותר ועם פחו מחלות רקע וגורמי סיכון קרדיווסקולאריים, בהשוואה לחולים עם NSTEMI. לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, הסיכון לתוצא העיקרי היה גבוה יותר באופן שולי בחולים עם NSTEMI לעומת STEMI (יחס סיכון מתוקן של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.41), עם מובהקות סטטיסטית גבולית (P=0.05).

התוצא העיקרי המשולב תועד בשיעורים דומים בחולים בזרוע הטיפול באנטרסטו לעומת זרוע הטיפול ברמיפריל בחולים עם STEMI (10% לעומת 12%; יחס סיכון של 0.87, p=0.13) ובחולים עם NSTEMI (17% לעומת 17%; יחס סיכון של 0.97, p=0.80).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין עדיפות לטיפול באנטרסטו לעומת מעכבי ACE להפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואי-ספיקת לב בחולים עם אוטם לבבי חד וירידה בתפקוד חדר שמאל, ללא תלות בסוג האוטם הלבבי.

 

J Am Coll Cardiol, Mar 5, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה