הבדלים מגדריים וגורמים המנבאים תמותה באשפוז בחולים עם תסמונת טקצובו (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למרות שתסמונת טקצובו נפוצה יותר בנשים, ישנם הבדלים מגדריים בתוצאות הקליניות של מחלת לב זו. דום לב והלם קרדיוגני ללא תמיכה מכאנית זמנית זוהו כגורמים המנבאים המשמעותיים ביותר של תמותה באשפוז של גברים. הלם קרדיוגני עם תמיכה מכאנית זמנית לא הוביל לעליה בתמותה באשפוז של גברים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם הבדלים מגדריים משמעותיים בתוצאות תסמונת טקצובו, כאשר מחלת הלב נפוצה יותר בנשים, אך התוצאות הקליניות גרועות יותר בגברים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך הבדלים מגדריים בתוצאים קליניים של אשפוזים עקב תסמונת טקצובו ולקבוע גורמים המנבאים תמותה באשפוז של גברים.

החוקרים השלימו ניתוח רטרוספקטיבי שכלל מבוגרים שאושפזו בשל תסמונת טקצובו בארצות הברית בין 2016 ו-2020. ניתוח רב-משתני שימש להערכת יחס הסיכויים לתמותה בין שני המינים.

מדגם המחקר כלל 199,920 חולים עם תסמונת טקצובו.

מהנתונים עולה כי בנשים עם תסמונת טקצובו תועד סיכון נמוך ב-50% לתמותה באשפוז, בהשוואה לגברים (יחס סיכויים מתוקן של 0.50, רווח בר-סמך 95% של 0.45-0.55, P<0.001). גיל מתקדם יותר, מדד Charlson Comorbidity Index גבוה יותר, היסטוריה של דימום תוך-גולגולתי, דום לב, צורך בתמיכת וזופרסורים, הנשמה מלאכותית והלם קרדיוגני ללא תמיכה מכאנית לוו בסיכון מוגבר לתמותה באשפוז של גברים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שתסמונת טקצובו נפוצה יותר בנשים, ישנם הבדלים מגדריים בתוצאות הקליניות של מחלת הלב, כאשר דום לב והלם קרדיוגני עשויים לשמש כמנבאי תמותה באשפוז.

Int J Cardiol, March 12, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה