מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Aprocitentan לטיפול ביתר לחץ דם במבוגרים עם לחץ דם לא-מאוזן (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Aprocitentan לטיפול ביתר לחץ דם בשילוב עם תרופות אחרות בחולים עם לחץ דם שאינו מאוזן.

במחקר PRECISION נמצא כי Aprocitentan, אנטגוניסט לקולטן ל-Endothelin A/Endothelin B, עדיף על פלסבו להפחתת לחץ דם בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול והינו טיפול תרופתי הנסבל היטב.

מתוצאות המחקר עלה כי Aprocitentan הפחית משמעותית את לחץ הדם לעומת פלסבו לאחר ארבע שבועות, כאשר התוצאות נותרו לאורך 40 שבועות. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר עם הטיפול התרופתי כללו בצקת/צבירת נוזלים ואנמיה.

החוקרים מדגישים כי Aprocitentan אסור לשימוש בחולים עם רגישות-יתר ל- Aprocitentan או אחד ממרכיבי התרופה, כמו גם בנשים הרות.

מהחברה נמסר כי זו בתרופה הראשונה לטיפול ביתר לחץ דם הפועלת במנגנון של חסימת פעילות אנדותלין ומדובר בתכשיר פומי ראשון הפועל במנגנון חדש שאושר להפחתת לחץ דם מזה קרוב לארבעים שנים. הטיפול התרופתי מלווה גם בירידה בשני מסלולים חשובים אחרים המובילים לעליה בלחץ דם: ראשית, ישנה ירידה בפעילות סימפתטית; שנית, חלה ירידה בהפרשת אלדוסטרון. במובן מסוים, לטיפול זה יש שלוש מנגנוני פעולה להפחתת לחץ דם: הרחבת כלי דם, חסימת פעילות סימפתטית וחסימה מסוימת של פעילות אלדוסטרון.

הטיפול ב- Aprocitentan צפוי להיות זמין לשימוש מסחרי במחצית השניה של 2024.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה