לתרופות אימונו-מודולטוריות אין השפעה על יעילות חיסונים כנגד קורונה (J Am Acad Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בתרופות ביולוגיות ומעכבי מולקולה קטנה אינו פוגע בהשפעה המגנה של חיסוני קורונה מפני אשפוזים של חולים עם פסוריאזיס והידראדניטיס סופורטיבה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם טיפול אימונו-מודלטורי עלול לפגוע ביעילות חיסונים כנגד COVID-19 ולהביא לעליה בשיעורי אשפוזים משנית לזיהום הנגיפי בחולים עם מחלות עור דלקתיות, דוגמת פסוריאזיס או הידראדניטיס סופורטיבה.

החוקרים השלימו מחקר חתך שהתבסס על נתונים ממאגר Epic Cosmos Database בין ינואר 2020 ועד אוקטובר 2023 וזיהו 30,845 חולים עם פסוריאזיס או הידראדניטיס סופורטיבה. מבין אלו, 22,293 חולים אשר השלימו את סדרת החיסונים כנגד קורונה נכללו בניתוח הנתונים.

מבין החולים המחוסנים, הם השוו בין 7,046 חולים עם פסוריאזיס תחת טיפול במעכבי מולקולה קטנה ובין 2,033 חולים עם פסוריאזיס או הידראדניטיס סופורטיבה תחת טיפול ביולוגי ובין 13,214 חולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי או טיפול במעכבי מולקולה קטנה.

התוצא העיקרי היה שיעור האשפוזים על-רקע COVID-19.

מהנתונים עולה כי טיפול בתרופות ביולוגיות לא הביא לעליה בשיעורי אשפוזים על-רקע COVID-19 בקרב חולים מחוסנים עם פסוריאזיס או הידראדניטיס סופורטיבה עם שיעור אשפוזים של 6.0% בקרב אלו שנטלו טיפול ביולוגי ובאלו שלא קיבלו טיפול ביולוגי (p>0.99). בדומה, שיעור האשפוזים לא היה שונה משמעותית בין חולים מחוסנים שקיבלו טיפול במעכבי מולקולה קטנה לעומת אלו שלא קיבלו טיפול זה (7.1% לעומת 6.0%, p=0.0596).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות חיסונים כנגד COVID-19 בחולים עם פסוריאזיס או הידראדניטיס סופורטיבה תחת טיפול ביולוגי או טיפול במעכבי מולקולה קטנה.

J Am Acad Dermatol, March 13, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה