צריכת קפה מלווה בסיכון מופחת להישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה (Int J Cancer)

קפאין

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cancer מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שתיית קפה עשויה להיות מלווה בסיכון מופחת להישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת קפה נקשרה עם סיכון מופחת להתפתחות סרטן מעי גס ורקטום. עם זאת, לא ידוע אם צריכת קפה עשויה להשפיע על הסיכון להתקדמות המחלה הממארת. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הקשר בין צריכת קפה ובין הישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה על-סמך נתונים ממחקר עוקבה פרוספקטיבי של 1,719 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום בשלב IIII בהולנד.

שאלונים שימשו לדיווח עצמי על הרגלי צריכת קפה ואורחות חיים אחרים. נתונים ממאגר Netherlands Cancer Registry ו-Personal Records Database שימשו לאיסוף נתונים אודות הישנות ממאירות ותמותה מכל-סיבה.

במהלך חציון מעקב של 6.2 שנים תועדו 257 השנויות ולאורך חציון מעקב של 6.6 שנים תועדו 309 מקרי תמותה.

צריכת לפחות ארבע כוסות קפה ביום, בהשוואה לצריכת פחות משתי כוסות קפה ביום, לוותה בסיכון מופחת ב-32% להישנות המחלה הממארת (רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.94). הקשר בין צריכת קפה ובין תמותה מכל-סיבה היה בצורת U; הממצאים מצביעים על צריכת קפה אופטימאלית של 3-5 כוסות, כאשר הסיכון הנמוך ביותר תועד עם צריכת 4 כוסות קפה ביום (יחס סיכון של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.53-0.88).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את המנגנון בו צריכת קפה עשויה לשפר את הפרוגנוזה של חולים עם סרטן מעי גס ורקטום.

Int J Cancer, Feb 12, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה