מה בין צריכת סידן יומית בתזונה ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה? (Nutrients)

WOMEN MENOPAUSE

במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי צריכת סידן בתזונה של מעל 800 מ”ג/יום מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם בנשים למעלה מעשר שנים לאחר-מנופאוזה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת סידן יומית בתזונה ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים לאחר-מנופאוזה על-בסיס נתונים מסקר Korean National Health and Nutrition Examination Survey.

מחקר החתך כלל 12,348 נשים בגילאי 45-70 שנים לאחר מנופאוזה טבעית, אשר סווגו לשלוש קבוצות על-פי צריכת סידן יומית בתזונה: פחות מ-400 מ”ג, 400-800 מ”ג, או מעל 800 מ”ג. יתרה מזאת, הושלם ניתוח לפי תתי-קבוצות בהתאם למספר השנים לאחר-מנופאוזה (עד 10 שנים או מעל 10 שנים לאחר-מנופאוזה).

לאחר תקנון לגיל, גיל בעת מנופאוזה, הכנסה, אזור אורבני, רמת השכלה, שימוש באינסולין, מדד מסת גוף, יתר לחץ דם, סוכרת, דיסליפידמיה, צריכת אלכוהול רבה, עישון, פעילות גופנית, שימוש בגלולות וטיפול הורמונאלי חליפי, החוקרים מצאו כי אין קשר בין צריכת סידן ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בכלל המדגם או בתת-קבוצה של נשים עד 10 שנים מתחילת מנופאוזה.

עם זאת, בקרב נשים למעלה מעשר שנים לאחר מנופאוזה, צריכת סידן יומית של מעל 800 מ”ג לוותה בסיכון מופחת משמעותית לכלל מחלות לב וכלי דם (יחס סיכויים של 0.27, רווח בר-סמך 95% של 0.11-0.64), אירועים מוחיים (יחס סיכויים של 0.06, רווח בר-סמך 95% של 0.01-0.42) ואוטם לבבי (יחס סיכויים של 0.27, רווח בר-סמך 95% של 0.11-0.64).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בעוד שלא זוהה קשר בין צריכת סידן יומית ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בכלל הנשים שנכללו במחקר או בתת-קבוצה של נשים בתוך עשר שנים מתחילת מנופאוזה, מהממצאים עולה כי צריכת סידן יומית של מעל 800 מ”ג מפחיתה את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בנשים למעלה מעשר שנים לאחר תחילת מנופאוזה.

Nutrients, Apr 3, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה