יעילות ובטיחות Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים משנית למנופאוזה (Climacteric)

במאמר שפורסם בכתב העת Climacteric מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה התומכות ביעילות ובטיחות Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים משנית למנופאוזה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת היעילות והבטיחות של Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה משנית למנופאוזה. הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane Library, Embase ו-Web of Science לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים שפורסמו עד יוני 2023 והשוו בין Fezolinetant ופלסבו לטיפול בתסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה.

מהנתונים לאחר 12 שבועות עולה כי בהשוואה לפלסבו, מתן Fezolinetant הפחית משמעותית את התדירות היומית של תסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה (הבדל משוקלל ממוצע של 2.36-, רווח בר-סמך 95% של 2.92- עד 1.81-) וחומרת תסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה (הבדל משוקלל ממוצע של 0.22-, רווח בר-סמך 95% של 0.31- עד 0.13-).

עוד עולה מהממצאים כי Fezolinetant שיפר משמעותית את איכות החיים של הנשים (הבדל משוקלל ממוצע של 0.42-, רווח בר-סמך 95% של 0.58- עד 0.26-) והפרעות שינה (הבדל משוקלל ממוצע של 1.10-, רווח בר-סמך 95% של 1.96- עד 0.24-).

לא תועדו הבדלים באירועים חריגים בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר מנופאוזה.

Climacteric, Apr 15, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה