שיעורים דומים של ניתוח חוזר לאחר ניתוח פתוח או אנדוסקופי לשחרור תעלה קרפאלית (JAMA Netw Open)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי ניתוח אנדוסקופי או ניתוח פתוח לשחרור תעלה קרפאלית מלווים בשיעורים דומים של ניתוחים חוזרים, עם היארעות נמוכה של ניתוחים חוזרים ללא תלות בגישה הניתוחית.

מסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם לגישת הניתוח לשחרור תעלה קרפאלית יש השפעה על הסיכון לניתוח חוזר. לצורך כך, החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי נתונים ממאגר U.S. Veterans Health Administration אודות 134,851 פרוצדורות שחרור תעלה קרפאלית בגישה פתוחה או אנדוסקופית שבוצעו ב-103,455 חולים (89.4% גברים; גיל חציוני של 62 שנים).

מהנתונים לאחר עשר שנים עלה כי שיעורי ניתוח חוזר לשחרור תעלה קרפאלית עמדו על 2.3% לאחר ניתוח אנדוסקופי לשחרור תעלה קרפאלית, לעומת 1.5% לאחר ניתוח פתוח. עם זאת, ההבדל האבסולוטי בין ניתוחי רביזיה בשתי הקבוצות היה קטן מהצפוי.

מניתוח 1,809 מקרי ניתוח חוזר, החוקרים מצאו כי הישנות תסמינים לאחר מרווח ללא-תסמינים הינו ההתוויה הנפוצה ביותר לניתוח חוזר. צלקת של הרקמות הרכות העוטפות והעצב החציוני, המלוות בשיעורים גבוהים יותר של פרוצדורות מתלה ונוירוליזה, זוהו בשכיחות גבוהה יותר במהלך ניתוח חוזר לאחר ניתוח פתוח לשחרור תעלה קרפאלית, בעוד ששחרור לא מלא של הרצועה תועד בשכיחות גבוהה יותר בניתוחי רביזיה לאחר שחרור אנדוסקופי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור העדר הבדלים בין גישה אנדוסקופית וגישה פתוחה לשחרור תעלה קרפאלית בסיכון לניתוח חוזר, יש לקחת בחשבון גורמים אחרים בבחירת הגישה הניתוחית.

JAMA Netw Open, Jan 12, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה