הוספת Acalabrutinib לטיפול קו-ראשון עשויה לדחות התקדמות מחלה בחולים עם לימפומה של תאי מנטל (מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה)

הוספת Acalabrutinib (קאלקוונס) לטיפול כימו-אימונותרפי סטנדרטי לוותה בהארכה משמעותית של ההישרדות ללא-התקדמות מחלה, בהשוואה לטיפול סטנדרטי בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מטעם חברת אסטרה-זנקה.

מחקר ECHO הינו מחקר כפל-סמיות בשלב 3 להערכת היעילות והבטיחות של משלב Bendamustine עם Rituximab, ביחד או ללא הוספת Acalabrutinib, מעכב Bruton’s Kinase, בקרב מבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה עם אבחנה קודמת של לימפומה של תאי מנטל שלא טופלה קודם לכן.

מדגם המחקר כלל 598 חולים, אשר חולקו באקראי לקבלת Acalabrutinib או פלסבו שניתנו פעמיים ביום, בשילוב עם Bendamustine בימים 1 ו-2 ו-Rituximab ביום 1. לאחר שישה מחזורי טיפול, החולים קיבלו Acalabrutinib או פלסבו ביחד עם טיפול אחזקה ב-Rituximab למשך שנתיים, לאחר מכן ניתן Acalabrutinib או פלסבו עד התקדמות מחלה.

התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, שיעורי תגובה כוללים, משך תגובה וזמן עד תגובה לטיפול.

מניתוח ביניים של התוצאות עלה כי בקרב חולים בקבוצת ההתערבות תועד שיפור בהישרדות ללא-התקדמות מחלה, בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

מחברת התרופות נסמר כי התוצאות החיוביות מהערכת נתוני הישרדות ללא-התקדמות מחלה ממחקר ECHO בשלב 3 תומכות בהגדרת טיפול סטנדרטי חדש לחולים עם לימפומה של תאי מנטל. שילוב Acalabrutinib כחלק מטיפול קו-ראשון בחולים אלו עשויה לשפר את יעילות הטיפול התרופתי באוכלוסיית חולים זו.

הנתונים מעידים על פרופיל בטיחות וסבילות דומה ותואם לפרופיל הבטיחות המוכר של Acalabrutinib, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

ממצאי המחקר יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה