מאמרי מערכת

עד סוף הקריאה יהיו לך לפחות 5 רעיונות לוובינר- על סוגי וובינרים והשימושים שלהם/מאת GANBAROO יעוץ, ליווי וניהול השיווק הדיגיטלי

03/05/2019

מאמר 3 מתוך 3

 

התפקיד של הוובינר, המשמעותי ביותר, הוא היותו  כלי שיווקי, והוא חייב להיות מתוכנן וכחלק מתוכנית העבודה.

הסיבות העיקריות שירשמו לוובינר שתכננתם הן הנושא והמטרה.

 

בהתאם  למטרה שקבעתם לוובינר, ובהתאם לפלטפורמה בה בחרתם להשתמש אתם יכולים להתאים את סוג הוובינר הנכון לכם ולקהל שלכם וליצר פעילות שבאמת עונה על הצורך ולא מבזבזת לקהל שלכם זמן.

 

ישנם מספר סוגים של וובינר. אנחנו בחרנו לחלק אותם ל-5:

חינוך

וובינר מסוג זה הוא למעשה הרצאה, כלי ללימוד עיוני.

המטרה שלו היא לחנך את קהל המשתתפים בנושא מסוים כמו תחום תרפויטי או הנחיות לדוגמא.

זה הסוג היותר פופלרי מבין סוגי הוובינרים ורוב החברות בוחרות בו, לרוב הסיבה נעוצה ביישום הפשוט שלו- הוא יכול להיות מעובר על ידי מרצה אחד או יותר, נדרשת מצגת רגילה ומאוד קל בדרך זו להפגין ידע ולעזור במיצוב המרצה כאוטוריטה.

 

דיון

הוובינר מאפשר לדובר או לדוברים לתקשר עם המשתתפים, לענות על שאלות ולוודא שהמסר הועבר.

דוגמאות לסוגי דיונים:

·         דיון בפאנל- בוובינר מסוג זה הדיון מובל לרוב על ידי מנחה אחד שמוביל את פאנליסטים אחרים להציג את דעותיהם בנושא אחד. אחד היתרונות של דיון בפאנל הוא שהמוניטין וההשפעה של חברי הפאנל משפיעים על המשתתפים.

·         דיבייט- הצגת 2 מנחים עם שמציגים דעות מנוגדות. הוובינר מאפשר מעורבות של הקהל- הצבעה, שאילת שאלות, סקר ששואל לעמדתם וכדומה.

·         שאלות תשובות- בסוג זה של וובינר הקהל מקבל מענה לצורך שלו לשאול שאלות ולקבל מענה. ההתנהלות כולה והובלת הוובינר היא על ידי המשתתפים.

היתרון של וובינר בסוג זה הוא שזו אפשרות לתת הבהרות מידיות, מענה מדויק לגבי שאלות ועניינים שמטרידים את המשתתפים בהקשר של המוצר שלך ספציפי.

החסרון הוא שהקהל יכול לשאול שאלות שאינן ממוקדות במוצר או שאלות שעלולות לקחת את השיח לכיוון אחר.

על אף החסרון וובינר כזה מגדיל את תחושת האמון ונון ערך אמיתי כאשר הרופא המשתתף יודע כי הוא מקבל תשובות על ידי מומחה בתחום.

הערכות לוובינר כזה דורשת חשיבה על סוגי השאלות שיכולות להשאל ולוודא שלמעביר הוובינר יש תשובה.

אפשר לשקול וובינר כזה לקהל שכבר מכיר את המוצר שלכם ולא בשלב של העלאת מודעות למוצר.

 

הדרכה (training)

בנוסף ללימוד עיוני סוג זה של וובינר מאפשר הדגמה ולמידת מומחיות, רכישת כלים שלא בסביבתנו הקרובה ובחינת כישורים ויכולות.

בהדרכה ניתן לשתף מסכים של המשתתפים, ללוות את המשתתפים  ולהנחות אותם בתהליך מסוים צעד אחר צעד.

סוג זה דורש הערכות מורכבת יותר והיכרות טובה עם היכולות הטכנולוגיות של הפלטפורמה.

דוגמאות להדרכות:

·         הכשרות רופאים- צפייה בתהליך או פרוצדורה רפואית

·         סדנא/סמינר- סמינר לרופאי משפחה על סוכרת, סמינר

·         E learning- מודולים ללמידה. רלונטי מאוד כשיש הסמכה או תעודה בסוף.

ההדרכות יכולות להיות מוקלטות ולשמש להדרכות עתידיות.

הדרכות מספקות הזדמנות לשאול שאלות, להקליט את הוובינר לשם לצפייה חוזרת כחלק מתהליך הלימוד.

בהדרכות כדאי לשלב כלים אינטרקטיבים שיעזרו לכם לקבל פידבק מהקהל- סקרים, שאלונים, הצבעות וכדומה. תכלו להשתמש בנתונים אלה כדי להתאים את התוכן לוובינר הבא או ליצירת תוכן חדש.

 

הדרכה והנחיות לתפעול תכשיר/מכשיר  חדש

סוג זה דומה במקצת להדרכות אבל בחרנו לשים אותו בקטגוריה נפרדת בגלל החשיבות שלו.

יצא תכשיר חדש שדורש הדרכה והסבר? קבעו מראש בתוכנית השיווק וובינר שיסביר וידגים לקהל המשתתפים את אופן השימוש ותפעול המזרק, מכשיר וכדומה.

סוג זה מאפשר לכם להתמקד במוצר שלכם וזה מצויין, אבל אל תתפתו להפוך את הוובינר "לשיווקי מדי". הצמדו למטרה שהגדרתם.

בנוסף, עליכם  לתכנן היטב כיצד ההדגמה תצולם באופן המיטבי. שקלו אפשרות של שילוב סרטון וידאו ותרגלו מראש את ההצגה למצלמת המחשב.

 

פגישה

גם פגישות ניתן להעביר לוובינר. היתרון של מפגש ללא צורך להגיע למקום פיזית יכול להפוך פגישות עם רופא מרוחק לתדירות יותר או אפילו מפגש של מספר רופאים/מומחים ממקומות שונים בארץ.

זו יכול להיות מפגש וירטואלי לסיעור מוחות.

 

לסיכום-

וובינר יכול להיות כלי נגיש ואפקטיבי לשיווק שלכם מול רופאים, אחיות או כל קהל יעד אחר. דרכו ניתן להציג את המוצר או השירות שלכם, גם אם לא תמיד באופן ישיר.

 

יחד עם זאת הוא ערוץ יקר ביחס לאלטרנטיבות אחרות, אך בעבודה נכונה תוכלו להחזיר את ההשקעה.

העצות שכתבנו בבמאמר זה וב-2 הקודמים בנושא, יעזרו לכם להגדיל את מספר המשתתפים בלייב או הצופים בהקלטות ולגרום להם לרצות והשתתף בוובינרים שלכם בעתיד, כי הרי לא משנה כמה מכובד המרצה שהבאתם או כמה מושקעת המצגת שהכנתם לסמינר- אם לא היו משתתפים שישמעו את זה זה לא שווה.

 

רוצים לשמוע עוד איך ניתן להפוך את הוובינר לכל שיווקי עוצמתי ואפקטיבי עבור הברנד שלכם?

שלחו לנו מייל או התקשרו ונשמח לתאם עמכם פגישה.

 

למאמר מס' 1

למאמר מס' 2

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<