חדשות

סקר חווית המטופל במלר''ד מצביע על שיפור במלר''ד ילדים וללא שינוי במלר''ד מבוגרים בהשוואה ל-2017 (משרד הבריאות)

07/01/2020

מאת מערכת אי-מד

משרד הבריאות מפרסם את סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלר''ד). מהסקר עולה ששיעור אלה שהעניקו ציון רמת שביעות רצון גבוה (8-10)   במלר''ד מבוגרים עלתה מ-59% ב-2017 ל-61.1% ב-2019, ובמלר"ד ילדים מ-74% ל-79.7% .

עם זאת הציון המסכם הכולל במלר''ד מבוגרים לא השתנה כמעט (71.7% ב-2017 ו-71.4% ב-2019) עם שיפור במלר''ד ילדים (עליה מ-81.8% ל-84.6%) .

להודעה המפורטת של  משרד הבריאות  

בעקבות הסקר פרסמה דוברות בית החולים הצרפתי בנצרת ההודעה הבאה:

"המחלקה לרפואה דחופה  בבית החולים הצרפתי במקום הראשון במדינה"

על פי הסקר שערך משרד הבריאות בנושא  "חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלר"דים)" בקרב כל בתי החולים בארץ, בו השתתפו מטופלים שביקרו במלר"ד ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות, הראו תוצאות  הסקר שבית החולים הצרפתי בנצרת מדורג במקום הראשון בין כל מחלקות הרפואה הדחופה  בבתי החולים במדינה  עם ציון של -86%, עם יתרון מובהק בכל התחומים שנבדקו .
בסקר רואיינו 11,000 מטופלים מ -29 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ, והשאלון הכיל 40 שאלות מעולמות תוכן שונים שכללו בין היתר )יחס, מתן מידע, רצף טיפול, תפיסת זמני המתנה,  תנאים סביבתיים ועוד). סקר זה נערך  כחלק מתוכנית רחבה להתערבות לשיפור חווית המטופל  במלר"ד ששמה את החולה במרכז , ובמרכז העבודה של המוסדות הרפואיים שמטרתה שיפור תהליכי התפעול, פתרונות טכנולוגיים, קביעת סטנדרטים , ועוד על מנת לשפר את חווית המטופל בחדרי המיון.
מנכ"ל בית החולים דר' נאיל אליאס , מסר כי  הישגים אלה הם תוצאה של עבודה כנה וחריצות של כל הצוותים  בבית החולים ללא יוצא מן הכלל, והנו תוצאה של  תכנון ופיקוח מתמיד על מנת לספק את השירות הטוב ביותר, גם  אנושית וגם רפואית למטופלים.  
בית החולים הצרפתי בנצרת  ממשיך לצבור הישגים גבוהים  יום אחרי יום,  ובהמשך להישג מחלקת טיפול נמרץ פגים עם ציון של 100% במילוי כל הדרישות המקצועיות והטכנולוגיות, ולאחריו  ציון של 97.4% , הגבוה ביותר בין בתי החולים  במניעת זיהומים וכבית החולים הנקי  ביותר במדינה ממזהמים, והיום מקבל את הציון הטוב ביותר בחווית המטופל מבין כל מחלקות המלר"ד בבתי החולים בארץ.
 
גם המרכז הרפואי בני ציון בחיפה פירסם הודעה בעקבות פירסום תוצאות הסקר:
מקום ראשון בשביעות רצון המטופלים באזור חיפה במלר"ד כללי

משרד הבריאות פרסם הבוקר את תוצאות סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מיון) בבתי החולים בישראל. לפי נתוני הסקר, המרכז הרפואי בני ציון, מדורג במקום הראשון בחיפה מבין בתי החולים הממשלתיים בשביעות רצון מטופלים עם 74% (ציון ממוצע מסכם של חווית המטופל ממוצע ארצי 76%) מהמטופלים ששיבחו את הטיפול הרפואי שניתן להם בחדר המיון - כללי בביה"ח. 81% מהנשאלים הרגישו כי הם מטופלים בידיים טובות! מנכ"ל ביה"ח ד"ר אוהד הוכמן, ברך את מנהלת המלר"ד, *ד"ר מרב סלוטקי* ולצוות מלר"ד ועובדי ביה"ח

המרכז הרפואי בני ציון - מרגישים בבית גם כשחולים. סקר של משרד הבריאות, בדק את שביעות הרצון מחדרי המיון בישראל ומתבסס על מטופלים שביקרו בחדרי המיון והשתחררו או התאשפזו. הסקר נערך בין החודשים מאי-אוגוסט 2019  (לא כולל מיון יולדות, נשים ונפש) ומבין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על חדרי המיון, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, זמני המתנה ועוד. כפי שעולה מהסקר, המרכז הרפואי בני ציון זכה בדירוג הגבוה ביותר בחיפה בשביעות רצון מטופלים בחדר המיון - כללי בקטגוריית בתי החולים הממשלתיים עם 74%.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון *ד"ר אוהד הוכמן,* אמר עם היוודע תוצאות הסקר, "תוצאות הסקר של משרד הבריאות, מהווים ל הוכחה לכך, שבית החולים בני ציון הוא בית חולים מצוין, המורכב ממרקם אנושי של צוות רפואי איכותי, מצטיין ובעל תחושת שליחות הפועל תוך שיתוף פעולה וראיית המטופל במרכז". ד"ר הוכמן הודה לצוות המחלקה לרפואה דחופה - מיון, "העושה את עבודתו בנאמנות ובמסירות רבה 24/7 במשך 365 ימים בשנה תוך הקפדה על מקצוענות גבוהה וגילוי התחשבות ואמפתיה לפונים למלר"ד". 

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון *ד"ר אוהד הוכמן,*  והדגיש עוד בדבריו, "אני רואה בתוצאות הסקר של משרד הבריאות הבעת אמון והוקרת תודה של הציבור על השירות הניתן למטופלים במלר"ד בביה"ח שלנו ואני מודה בשם עובדי ביה"ח לציבור על האמון וההערכה שלהם". 

חשוב לציין כי, 81% מהנשאלים הרגישו כי הם מטופלים בידיים טובות!  ו-72% מהנשאלים הביעו נכונות להמליץ על ביקור במחלקה לרפואה דחופה - מיון כללי במרכז הרפואי בני ציון.  מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון *ד"ר אוהד הוכמן,* "אין ספק שנתונים אלה מחזקים את הסלוגן: המרכז הרפואי בני ציון - מרגישים בבית גם כשחולים".

מנהלת המחלקה לרפואה דחופה - מיון ד"ר מרב סלוטקי, "במיון שלנו, אנחנו נותנים חשיבות עליונה לחוויית המטופל והמטרה שלנו לשמור על המקום הראשון ולבסס אותו. אני מודה לצוות שלי על המאמצים שהם עושים בעיר שבה אחוז הקשישים גבוה במיוחד בהשוואה לממוצע הארצי. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות האשפוז בביה"ח ועם המחלקות נותנות השירות - הדמיה, מעבדות, חדרי ניתוח, רופאים יועצים, משק ועוד". 

מן הראוי לציין כי,  במרכז הרפואי בני ציון, מוקם בימים אלה חדר מיון ממוגן  בחזית בית החולים שישתרע על שטח של 3500 מ”ר כאשר הפרויקט עצמו  כולל שלושה  חלקים עיקריים אשר יחד מהווים את קומפלקס המיון הממוגן. קומת מיון תשתרע על שטח 1470 מ”ר ועוד 160 מ”ר שיפור מיגון במבנה הקיים – חדר המיון מיועד   ל-35  מיטות אשפוז בזמן רגיעה, מתוכן 7 עמדות טיפול בישיבה, ו-53 מיטות בזמן חירום וקומת אשפוז שתשתרע על שטח 1470 מ”ר ועוד כ- 400 מ”ר שטח טכני ממוגן. קומת אשפוז זו מיועדת ל- 58 מיטות טיפול.

ד"ר סלוטקי, מדגישה, "אנחנו משוכנעים כי המיון הממוגן החדש הנבנה בימים אלה ממש, ישפר עוד יותר את חווית המטופלים הפונים לבני ציון". 

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני