כללי

דרמטיטיס פרי אוראלית משפיעה על ילדים בכל הגילאים (מתוך J Am Acad Dermatol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Journal of the American Academy of Dermatology, עולה כי דרמטיטיס פרי אוראלית (פריחה אקניפורמית ממקור לא ידוע) הנפוצה סביב הפה, יכולה להשפיע על ילדים ומתבגרים בכל הגילאים.

על הרופאים להיות מודעים לקיום הפרעה זו, אשר נבדלת מדרמטיטיס אטופית ואקזסטוטית, ואשר יכולה להחמיר על ידי טיפול בסטרואידים מקומיים ומעכבי calcineurin.

החוקרים תיארו המניפסטציות הקליניות והטיפול הדרמטיטיס פרי אוראלי בקרב 79 ילדים ומתבגרים בין הגילאים 6 חודשים ועד 18 שנה.

פריחה בפנים הייתה התלונה הכי נפוצה, רק מיעוט מהילדים חוו גרד, שריפה או רגישות. הפריחה הייתה לתקופה של שבועיים עד 4 שנים. בעיות עור בו זמניות או בעבר היו נפוצות, אך ל-28% מהנבדקים לא הייתה היסטוריה של בעיות עור בו זמנית מלבד הפריחה בפנים.

מעל ממחצית מהגיליונות, שנסקרו, ציינו היסטוריה משפחתית של אקטופיה ול-3% הייתה היסטוריה משפחתית של חזזית ורודה (rosacea). ל-39% מהנבדקים הייתה מעורבות פרי אוראלית מבודדת ולאחוזים קטנים יותר היו גם אזורים ליד האף וליד העין, שהיו מעורבים. רוב הילדים חוו אודם, קשקשים או שניהם ולשני שליש היו פפולות.

טיפולים יעילים כללו metronidazole, erythromycin אוראלי או שילוב של שניהם, בעוד ששימוש במעכבי calcineurin, sulfacetamide, hydrocortisone או תרופות אנטי פטריות היו קשורות עם הימשכות הפריחה ותוצאות לא טובות.

אסטרטגיית טיפול יעילה היא ניסוי של metronidazole מקומי למשך חודש או חודשיים ולשקול להוסיף erythromycin אוראלי אם הפריחה אינה עוברת.

לסיכום, במקרים של דרמטיטיס בפנים, בעיקר המקרים, שאינם מגיבים לטיפול אנטי דלקתיים מקומיים, יש לשקול דרמטיטיס פרי אוראלית כאבחנה ולהתחיל טיפול.

J Am Acad Dermatol 2006;55:781-785

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה