משפחה

נתונים נוספים אודות השפעות צריכת אלכוהול מתונה ומופרזת (J Am Coll Cardiol)

עדויות נוספות המבוססות על מדגמים גדולים של מבוגרים בארצות הברית מעידים על סיכון מופחת לתמותה, מכל-סיבה, עקב מחלות לב וכלי דם או עקב מחות ממאירות, עם צריכת אלכוהול מתונה וסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה ותמותה על-רקע ממאירות עם צריכת אלכוהול רבה. צריכת אלכוהול ברמות הגבוהות ביותר לא לוותה בסיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בנוכחות קשר בצורת J בין צריכת אלכוהול ותמותה, נתונים התומכים בהשפעה מגנה של צריכת אלכוהול מתונה, בעיקר בכל הנוגע למחלות לב וכלי דם, אך השלכות חמורות של צריכת אלכוהול רבה או מופרזת, כולל תמותה.

החוקרים אספו נתונים אודות 333,427 משתתפים מסקרי NHIS (National Health Interview Survey) לאורך 13 שנים עם חציון מעקב של 8.2 שנים.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי צריכת אלכוהול קלה ומתונה ניבאו ירידה בתמותה מכל-סיבה, תמותה קרדיווסקולארית ותמותה עקב ממאירות, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. מנגד, צריכת אלכוהול רבה לוותה בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב ממאירות בגברים, אך לא בנשים.

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בקשר בצורת J בין צריכת אלכוהול והסיכון לתמותה ותומכים בקביעת מדיניות תואמת בכל הנוגע לצריכת אלכוהול.

J Am Coll Cardiol 2017; 70:913-922

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה