אונקולוגיה

החשיבות הפרוגנוסטית של תזונה נכונה לפני אבחנת סרטן שחלות (Br J Cancer)

צריכת סיבים רבה ותזונה בריאה לפני אבחנת סרטן שחלות מלווה בהישרדות טובה יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת British Journal of Cancer.

החוקרים בחנו את הנתונים ממדגם מבוסס-אוכלוסיה של 811 נשים אוסטרליות עם סרטן שחלות אפיתליאלי, שלקחו חלק במחקר Australian Ovarian Cancer Study. מחקר מקרה-ביקורת זה כלל נשים בגילאי 18-79 עם אבחנה של סרטן שחלות פולשני או גבולי, סרטן חצוצרות או סרטן פריטונאלי ראשוני, שאובחנו בין 2002-2006.

המשתתפות מילאו שאלוני תזונה לאחר חציון של 3.3 חודשים מהאבחנה, עם הערכת הרגלי התזונה בשנה שקדמה לאבחנה. החוקרים עקבו אחר הנשים במשך שש שנים לאחר האבחנה ואספו נתונים מפורטים מאוד אודות התוצאות.

בנשים בחמישון העליון של צריכת סיבים תועדה הישרדות טובה יותר, בהשוואה לאלו בחמישון התחתון (יחס סיכון של 0.69). החוקרים זיהו מגמה משמעותית של שיעורי תמותה נמוכים יותר עם צריכה רבה יותר של פירות וקשר הפוך מובהק יבן צריכת ירקות ירוקים ובין תמותה, אם כי המגמה הלינארית לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

בנשים בחמישון העליון לעומת התחתון של צריכת ירקות ירוקים, דגים ויחס חומצות שומן רב-בלתי-רוויות לחד-בלתי-רוויות, בהתאמה, תועדו שיעורי תמותה נמוכים יותר משמעותית. ההישרדות הייתה גרועה יותר משמעותי באלו עם תזונה בעלת אינדקס גליקמי גבוה יותר.

Br J Cancer 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה