תוצאות חיוביות למשלב Pyrotinib עם כימותרפיה בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2 (מתוך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium עולה כי משלב Pyrotinib עם Capecitabine הוביל להארכת הישרדות כוללת והישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה למשלב Lapatinib-Capecitabine בנשים עם סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2.

מחקר PHOEBE כלל 267 נשים מסין עם סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2, כולן קיבלו טיפול קודם ב-Trastuzumab (הרספטין), כמו גם טקסנים ו/או אנתרציקלינים. החוקרים חילקו באקראי 134 נשים לטיפול ב- Pyrotinib עם Capecitabine ו-132 נשים חולקו לקבלת Lapatinib עם Capecitabine.

חציון משך המעקב עמד על 33.2 חודשים בזרוע הטיפול ב- Pyrotinib ועל 31.8 חודשים בזרוע הטיפול ב-Lapatinib.

החוקרים מדווחים כי בעת ניתוח הנתונים בסוף חודש מרץ תועדו 54 מקרי תמותה בזרוע הטיפול ב- Pyrotinib ו-69 מקרי תמותה בזרוע הטיפול ב-Lapatinib, כאשר חלק קטן יותר מהנשים בזרוע הטיפול ב- Pyrotinib חוו התקדמות מחלה או הלכו לעולמן (73.9% לעומת 91.7%).

הנתונים הצביעו על חציון הישרדות כוללת ארוכה יותר בזרוע הטיפול ב- Pyrotinib (טרם נקבע, לעומת 26.9 חודשים; יחס סיכון של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.98).

עוד עולה מהמחקר שיעורי הישרדות גבוהים יותר לאחר שנתיים בזרוע הטיפול ב- Pyrotinib (66.6% לעומת 58.8%) וחציון הישרדות ללא-התקדמות ארוך יותר (12.5 חודשים לעומת 5.6 חודשים; יחס סיכון של 0.48; רווח בר-סמך 95% של 0.37-0.63).

ממצאים אלו מעידים על התועלת של משלב Pyrotinib עם Capecitabine בנשים עם סרטן שד גרורתי וחיובי ל-HER2, לאחר קבלת טיפול תרופתי קודם, כמו גם על פרופיל הבטיחות של משלב זה.

מתוך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה