השפעת הגבלת צריכת מלח על הסיכון למחלות לב וכלי דם (European Heart Journal)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה חדשה, מהן עולה כי אין עדויות באיכות גבוהה לפיהן הפחתת צריכת נתרן עשויה להוביל להפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים.

החוקרים מסבירים כי מספר קווים מנחים לאיזון יתר לחץ דם ממליצים על צריכת נתרן נמוכה (פחות מ-2.3 גרם/יום, 5.8 גרם מלח ביום) בכלל האוכלוסיה, תוך הבטחה כי הגבלת צריכת נתרן, ללא תלות בהיקף הצריכה, תוביל להפחתת לחץ הדם ובעקבות זאת, להפחתת מחלות לב וכלי דם. ההנחיות פותחו ללא התערבויות יעילות להפחתת צריכת הנתרן, ללא שיטה יעילה ומהימנה להערכת צריכת נתרן וללא עדויות באיכות גבוהה פיהן צריכת נתרן נמוכה מפחיתה אירועים קרדיווסקולאריים.

מהסקירה הנוכחית עולה כי בניגוד להמלצות הנוכחיות לצריכת נתרן נמוכה, קביעת יעד ספציפית לצריכת נתרן נמוכה (למשל, פחות מ-2.3 גרם ביום) עשויה להיות לא-ישימה, בעלת השפעה לא-מוגדרת על גורמים תזונתיים אחרים וללא יעילות מוכחת להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

הכותבים טוענים כי העדויות הנוכחיות, למרות המגבלות המתודולוגיות, מציעות כי מרבית אוכלוסיית העולם צורכת נתרן בתזונה בטווח של 2.3-4.6 גרם ביום; מקביל ל-1-2 כפיות מלח ביום) וכי צריכה זו אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, כאשר הסיכון למחלות קרדיווסקולאריות עולה כאשר צריכת נתרן עולה על 5 גרם/יום.

למרות המגבלות של העדויות הזמינות והבדלים בין מומחים בפירוש העדויות הקיימות, על-סמך מחקרים תצפיתיים סביר לקבוע יעד ממוצע ברמת האוכלוסיה של צריכת נתרן ממוצעת של מתחת ל-5 גרם/ביום, תוך המתנה לתוצאות מחקרים אקראיים וגדולים של הפחתת צריכת נתרן על היארעות אירועים קרדיווסקולאריים ותמותה.

European Heart Journal 4 Oct, 2020

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה